Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > BAHÇE BİTKİLERİ ZARARLILARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAHÇE BİTKİLERİ ZARARLILARI Birinci düzey BB 423 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MURAT MUŞTU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrencilerin bahçe bitkileri zararlılarını tanımasını sağlamak ve mücadele yöntemlerini öğretmektir
Dersin tanımı Bahçe Bitkilerinde zararlı arthropodların morfolojileri, biyolojileri ve ekolojilerinin tanınması ve mücadeleleri hakkında bilgi verilmesi

Dersin içeriği
1- genel entomoloji
2- bahçe bitkileri zararlılarına giriş
3- bitki zararlıları ile genel mücadele yöntemleri
4- sera zararlıları ve mücadelesi
5- sera zararlıları ve mücadelesi
6- sebze zararlıları ve mücadelesi
7- sebze zararlıları ve mücadelesi
8- yumuşak çekirdekli meyve zararlıları ve mücadelesi
9- yumuşak çekirdekli meyve zararlıları ve mücadelesi
10- sert çekirdekli meyve zararlıları ve mücadelesi
11- sert çekirdekli meyve zararlıları ve mücadelesi
12- subtropik meyve zararlıları ve mücadelesi
13- subtropik meyve zararlıları ve mücadelesi
14- bağ zararlıları ve mücadelesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenciler bahçe bitkilerinde zararlı arthropodları tanırlar
2- bahçe bitkilerinde zararlı arthropodların biyoloji ve ekolojilerini öğrenirler
3- zararlı arthropodların bahçe bitkilerine nasıl zarar verdiğini öğrenirler
4- zararlı arthropodların mücadelesini öğrenirler
5- entegre mücadele stratejilerini ve zararlıya karşı uygulanmasını öğrenirler
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 48 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yaşar B. 1996. Meyve ve Bağ Zararlıları, YYÜ. Ziraat Fakültesi Yayınları no: 11, VAN; Yaşar B. 1996. Sebze zararlıları YYÜ. Ziraat Fakültesi Yayınları no: 15, VAN
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar