Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YELİZ UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Süt ürünlerinin fiziksel, kimyasal ve duyusal özelliklerini vurgulamak ve hijyenik standartlara uygunluklarını belirlemek amacıyla kullanılan yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, sütün hijyen ve muayene metotları ve özellikleri ile hijyen kalitesinin belirlenmesi amacıyla kullanılan yöntemler ile ilgili bilgi veren bir derstir.
|
1- |
Süt ve süt ürünlerinde genel hijyen yaklaşımları
|
2- |
Süt ve süt ürünlerinden örnek alma yöntemleri
|
3- |
Sütün asitliği, tazelik kontrolü
|
4- |
Sütün asitliği, tazelik kontrolü
|
5- |
Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
|
6- |
Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
|
7- |
Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
|
8- |
Antibiyotik, karbonat, hidrojen peroksit aranması
|
9- |
Antibiyotik, karbonat, hidrojen peroksit aranması
|
10- |
Mastitis testi
|
11- |
Süte yapılan su katma ve yağını alma gibi hilelerin belirlenmesi
|
12- |
Süte yapılan su katma ve yağını alma gibi hilelerin belirlenmesi
|
13- |
Tahmini mikrobiyolojik kalite için redüksiyon testlerinde kullanılan analiz yöntemleri
|
14- |
Tahmini mikrobiyolojik kalite için redüksiyon testlerinde kullanılan analiz yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Süt ve süt ürünlerinde hijyenik kalitenin belirlenmesi
|
2- |
Süt ve süt ürünlerinde fiziksel, kimyasal ve duyusal özelliklerin belirlenmesi
|
3- |
Süt ve süt ürünlerinin kalite parametreleri
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnternet Erişimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya.
|
|