Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > EGZERSİZ VE KOMPENZASYON MEKANİZMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZ VE KOMPENZASYON MEKANİZMALARI İkinci düzey EGF 535 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr.Salime Tek
Dersin veriliş şekli İnteraktif yöntem yanında, sunumlar, eğitim videoları ve animasyon kullanımı ile birebir öğrenme şeklinde verilmektedir
Dersin amacı İstirahat ve egzersiz esnasında özellikle vital fonksiyonların tepkileri ve homeostazisin sağlanma mekanizmalarının açıklanmasıdır
Dersin tanımı Fiziksel ya da duysal stressörlere karşı sistemin fizyolojik limitlerini belirleme yöntemlerinin işleyiş mekanizmalarının tamamıdır.

Dersin içeriği
1- Egzersiz kavramı ve kompenzasyon
2- Kompenzasyon mekanizmaları
3- Vital fonksiyonlarda kompenzasyon
4- Kardivasküler sistemde kompenzasyon
5- Solunum sisteminde kompenzasyon
6- Enerji metabolizmasında kompenzasyon
7- Kan şekeri ve kompenzasyon
8- Asit-Baz dengesi ve ilgili kompenzasyon mekanizmaları
9- Çevre faktörlerine bağlı kompenzasyon
10- Hipobarik ve hiperbarik ortamlarda kompenzasyon
11- Hipoksi ve Hiperoksi de kompenzasyon
12- Soğuk ve sıcak faktörler ve kompenzasyon
13- Yaş ve cinsiyete bağlı kompenzasyon
14- Dönem Ödevi ve sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fizyolojik mekanizma kavramlarını izah edebilme
2- Vital Fonksiyonel limitler hakkında bilgi verebilme
3- Kompanzasyon mekanizmalarını tanımlayabilme
4- Vital fonksiyonların regülasyon mekanizmalarını izah edebilme
5- Dolaşım sisteminde kompanzasyon "
6- Solunum sisteminde kompanzasyon "
7- Asit baz dengesinde konpanzasyon "
8- Endokrinde sistemde kompanzasyonu izah edebilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 1 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar