Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SERAMİK İŞLETMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERAMİK İŞLETMESİ Birinci düzey SERT010 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL,
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SETENAY SİPAHİ
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Seramik pazarlamanın ne olduğunu kavrayabilmek, seramiğe ait projelerin pazarlama-finansman yönetimini sağlayabilmek ve satış stratejileri geliştirebilme becerisi üzerine kazanımlar amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı İşletme tanımı ve türleri, planlama ve pazarlama anlayışının bileşenleri, hedef pazar geliştirme stratejileri, yeni bir işletme kurma süreci, seramik işletmelerinde üretim, yönetim ve satış

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, önemi, içeriği, değerlendirme kriterleri ve derste yararlanılacak kaynakların hakkında genel bilgilendirme.
2- Sanat ve tasarım ayrımı ve seramik işletmeleri.
3- Girişimciliğin Temel Kavramları. (Quiz 1)
4- Girişim fırsatlarını görme ve fikir yaratma/geliştirme (Quiz 2)
5- Yapılabilirlik analizi (Quiz 3)
6- İş modelleri, müşteriler, değer önerileri ve gelir kaynakları (Quiz 4)
7- Ekonomi, endüstri, rekabet ve müşteri analizi (Quiz 5)
8- VİZE SINAVI: Test
9- Pazarlama İlkeleri ve yönetimi (Pazarlama Anket ödevi)
10- Pazarlama ve Marka Yönetimi
11- Marka (Uygulamalı Ödev)
12- Üretim Yönetimi
13- Seramik İşletme Tesisleri
14- Seramik Ürün Maliyet Hesaplama (Alçı dersinde Uygulamalı ödev)
15- FİNAL SINAVI: Test ve Ödevler
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seramik pazarlamanın ne olduğunu,hangi ürünlerin seramik pazarlamaya gireceğini,bu ürünlerdeki rekabet şartlarını öğrenir.
2- Büyük tüketicilerle nasıl iletişime girileceğini, tedarikçilerin kimler olduğunu,sistem satıcıları olarak nasıl davranılacağını bilir.
3- Seramiğe ait projelerin pazarlamasını ve finansmanın nasıl yapılacağını uygulayabilir.
4- Satış stratejileri geliştirmeyi,bu stratejileri kendi firmalarına uygulamayı,müşterileri tanımayı,müşterilerini yönetmeyi öğrenir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     41
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 5 10
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   70
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SERAMİK İŞLETMELERİNDE KURULUŞ AŞAMALARI,Elhan Ergin
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar