Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PSİKOMOTOR GELİŞİM VE ÖĞRENME |
Birinci düzey |
BSA 205 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÇAĞRI ÇELENK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze, online, gözlem yöntemi, soru cevap yöntemi
|
Dersin amacı
|
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasindaki benzerlik ve farklillklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim alglsal motor yetenekleri ve benlik kavraml ilişkisi, çocuklarda psikomotor davranışlarln değerlendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilebilmesi,Özünde hareket olan becerilerin kazanılmasını içeren ve doğum öncesi süreçte başlayıp ömür boyu devam eden bir süreçtir.
|
1- |
Psiko-motor gelişim ve temel kavramlar
|
2- |
Çocuk gelişim modelleri
|
3- |
Gelişim ilkeleri
|
4- |
Gelişimin boyutları
|
5- |
Gelişimin dönemleri
|
6- |
Gelişimi etkileyen faktörler
|
7- |
Gelişimin özellikleri
|
8- |
Fiziksel gelişim
|
9- |
Psikomotor gelişim
|
10- |
Psikomotor gelişim dönemleri
|
11- |
Psikomotor gelişim dönemleri ve fiziksel uygunluk
|
12- |
Algısal motor yetenekler
|
13- |
Benlik kavramı
|
14- |
Örnek hareket eğitimi programlarının incelenmesi
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Psikomotor gelişimde temel kavramları bilir.
|
2- |
Gelişim ve büyüme dönemlerini bilir.
|
3- |
Motor gelişim dönemlerini açıklar.
|
4- |
Psikomotor gelişimin boyutlarını kavrar.
|
5- |
Psikomotor gelişim dönemleri ve fiziksel uygunluk tanımlarını detaylı açıklar.
|
6- |
Psikomotor gelişim dönemlerini hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
Hareket eğitimi programlarının bilir ve uygular.
|
8- |
Psikomotor gelişimi destekleyecek egzersiz modellerini bilir ve uygular.
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
4
|
8
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ÖZER,D.S., ÖZER, K.; Çocuklarda motor gelişim,1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
GALLAHUE, D.L; understanding motor development in children, 1982
|
|