Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
Üçüncü düzey |
ENM 812 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye tez aşamasında literatür tarama, literatüre katkı sağlayacak şekilde uygulamalı veya teorik çalışma yapma, etik kurallara uyarak elde ettiği sonuçları analiz etme, değerlendirme, yorumlama ve istenilen nitelikte bir rapor halinde sunma becerisi kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında özel bir konuda teorik ve/veya pratik (deneysel) olarak hazırlayıp sunduğu çalışma
|
1- |
Literatür araştırması
|
2- |
Literatür araştırması
|
3- |
Teorik ve/veya pratik çalışma
|
4- |
Teorik ve/veya pratik çalışma
|
5- |
Teorik ve/veya pratik çalışma
|
6- |
Teorik ve/veya pratik çalışma
|
7- |
Teorik ve/veya pratik çalışma
|
8- |
Teorik ve/veya pratik çalışma
|
9- |
Analiz, değerlendirme ve yorumlama
|
10- |
Analiz, değerlendirme ve yorumlama
|
11- |
Analiz, değerlendirme ve yorumlama
|
12- |
Analiz, değerlendirme ve yorumlama
|
13- |
Analiz, değerlendirme ve yorumlama
|
14- |
Analiz, değerlendirme ve yorumlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
|
2- |
Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanır
|
3- |
Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır
|
4- |
Mesleki ve etik sorumlulukları kavrar
|
5- |
Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır
|
6- |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplamsal boyutlarda etkisini kavraması için gereken geniş kapsamlı bir vizyona sahip olur
|
7- |
Yaşam boyu öğrenme ihtiyacını kavrar ve bu yeteneği kazanır
|
8- |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olur
|
9- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri kullanabilme becerisi kazanır
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
10
|
140
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
8
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
13
|
10
|
130
|
Arazi çalışması
|
13
|
10
|
130
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
10
|
140
|
Toplam iş yükü
|
|
|
626
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tez konusu ile ilgili literatür.
|
|