Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü düzey ENM 812 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Öğrenciye tez aşamasında literatür tarama, literatüre katkı sağlayacak şekilde uygulamalı veya teorik çalışma yapma, etik kurallara uyarak elde ettiği sonuçları analiz etme, değerlendirme, yorumlama ve istenilen nitelikte bir rapor halinde sunma becerisi kazandırmak
Dersin tanımı Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında özel bir konuda teorik ve/veya pratik (deneysel) olarak hazırlayıp sunduğu çalışma

Dersin içeriği
1- Literatür araştırması
2- Literatür araştırması
3- Teorik ve/veya pratik çalışma
4- Teorik ve/veya pratik çalışma
5- Teorik ve/veya pratik çalışma
6- Teorik ve/veya pratik çalışma
7- Teorik ve/veya pratik çalışma
8- Teorik ve/veya pratik çalışma
9- Analiz, değerlendirme ve yorumlama
10- Analiz, değerlendirme ve yorumlama
11- Analiz, değerlendirme ve yorumlama
12- Analiz, değerlendirme ve yorumlama
13- Analiz, değerlendirme ve yorumlama
14- Analiz, değerlendirme ve yorumlama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır
2- Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanır
3- Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır
4- Mesleki ve etik sorumlulukları kavrar
5- Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır
6- Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplamsal boyutlarda etkisini kavraması için gereken geniş kapsamlı bir vizyona sahip olur
7- Yaşam boyu öğrenme ihtiyacını kavrar ve bu yeteneği kazanır
8- Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olur
9- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri kullanabilme becerisi kazanır
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 10 130
Arazi çalışması 13 10 130
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 10 140
Toplam iş yükü     626
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili literatür.

Ders ile ilgili dosyalar