Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Biyoloji (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ I Üçüncü düzey TIB 851 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Programın ders dönemindeki tüm derslerinden başarılı olmak
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HALİT CANATAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR.HAMİYET ALTUNTAŞ, PROF.DR.NURHAN CÜCER, PROF.DR. HALİT CANATAN, PROF.DR.ZUHAL HAMURCU, DOÇ.DR.SERPİL TAHERİ, DOÇ.DR.ELİF FUNDA ŞENER, DOÇ.DR. AHMET EKEN, DR.ÖĞR.ÜYESİ NAZMİYE BİTGEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Ders anlatma (interaktif) ve Soru-cevap tartışma yöntemleri kullanılarak ders teorik olarak işlenmektedir.
Dersin amacı Bu derste öğrencilere tez dönemi süresince araştırmalarını nasıl planlayacaklarının ve tez çalışmaları ile ilgili problemlerini nasıl çözeceklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, tez dönemindeki öğrencilerle bireysel veya grup halinde işlenmektedir. Ders süresince bilimsel konular ve tezle ilgili problemlerden bahsedilmektedir.

Dersin içeriği
1- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
2- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
3- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
4- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
5- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
6- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
7- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
8- Tez süresince karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
9- Tez süresince karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
10- Tez süresince karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
11- Tez süresince karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
12- Tez süresince karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
13- Tez süresince karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
14- Tez süresince karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere bilimsel bir proje planlama ve hazırlama yeteneğinin kazandırılması
2- Deneysel araştırmalarda karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretebilme yeteneğinin kazandırılması
3- Deney tasarımı yapabilme yeteneğinin kazandırılması
4- Deney sonuçlarını yorumlayabilme yeteneğinin kazandırılması
5- Deney sonuçlarını hesaplayabilme yeteneğinin kazandırılması
6- Tez yazma yeteneğinin kazandırılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel literatür taraması
Yardımcı Kaynaklar Kütüphane taraması

Ders ile ilgili dosyalar