Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ |
Üçüncü düzey |
TUR812 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE EĞİTİM
|
Dersin amacı
|
Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersin amacı; işletme ile hedef müşteri grupları arasında olumlu bir iletişim ortamının kurulması ve bu iletişimin yönetilmesi sürecini analiz etmektir. Bu derste, pazarlama iletişim araçlarının ayrı ayrı değil, birbirlerinin etkisini destekleyecek ve güçlendirecek şekilde koordineli ve uyumlu mesajlar verilmesi için uygulanması gereken stratejiler açıklanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, Bütünleşik Pazarlama İletişimi” dersinin amacı işletme ile hedef müşteri grupları arasında olumlu bir iletişim ortamının kurulması ve bu iletişimin yönetilmesi sürecini analiz etmektir. Bu doğrultuda dersin içeriği şu şekilde özetlenebilir: İletişim Kavramı ve Modeli, Pazarlama İletişiminin Amaçları ve Stratejileri, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı, İşletme, Mal ve Hizmet Bilinirliğini Arttırmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü, Pazarlama İletişiminde Medya Seçimi, Marka İletişimi, Reklam İletişimi, Sponsorluk İletişimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, İlişki Pazarlaması, Veri Tabanlı Pazarlama, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programının Geliştirilmesi, Pazarlama İletişim Programlarının Denetimi konuları yer almaktadır.
|
1- |
İletişim, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi
|
2- |
Pazarlama iletişimi planı
|
3- |
Pazarlama karması unsurları ve Pİ (Ürün ve Ambalaj)
|
4- |
Reklam
|
5- |
Kişisel satış
|
6- |
Satış geliştirme
|
7- |
Halkla İlişkiler
|
8- |
Doğrudan pazarlama
|
9- |
İnternette pazarlama ve uygulamaları
|
10- |
Sosyal medyada pazarlama iletişimi
|
11- |
Sponsorluk
|
12- |
İlişki pazarlaması
|
13- |
Veri tabanlı pazarlama
|
14- |
Pazarlama iletişim programlarının denetimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bütünleşik pazarlama iletişimin önemini tanımlar.
|
2- |
Bütünleşik pazarlama iletişi planlaması yapar.
|
3- |
Pazarlama iletişim araçlarını analiz eder ve işletme hedeflerine göre birlikte kullanır.
|
4- |
Pazarlama iletişim araçlarıyla başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı ile nitel ve nicel yöntemlerle bütünleşik pazarlama iletişimi çabalarını değerlendirir.
|
5- |
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları pazarlama iletişi kurma akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini kullanabilir.
|
6- |
Pazarlama İletişim Programlarının Denetimini yapar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
|
|
3- |
Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
|
|
4- |
Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
|
|
5- |
Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
|
|
6- |
Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
|
|
7- |
Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
|
|
9- |
Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
|
|
10- |
Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2016). Pazarlama İletişimi Yönetimi, 15. Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Odabaşı, Y. (2013). Edit.Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir.
Kenneth E. C., and Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Sarıyer, N. (2018). Pazarlama İletişimi Araçları, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
McCabe, S. (2009). Marketing Communications in Tourism and Hospitality, First Edition, Elsiver.
Blythe, J. (2006). Essentials of Marketing Communications, (3rd Edition), Prentice Hall.
Chris Fill (2006). Simply Marketing Communications, FT Prentice Hall.
Kayode, O. (2014). Marketing Communiation, Bookboon.
Percy, L. (2008). Strategic Integrated Marketing Communication, First Edition, Elsiver.
|
|