Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > KALSİYUM KANAL BLOKERLERİNİN FARMAKOLOJİSİ VE KLİN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KALSİYUM KANAL BLOKERLERİNİN FARMAKOLOJİSİ VE KLİN Üçüncü düzey FAR 611 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE EKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı yok
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı kalsiyum kanal blokörleri hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı farmakolojide ve klinikte kalsiyum kanal blokörlerinin önemini vurgulamak

Dersin içeriği
1- kalsiyum kanal blokörleri sınıflandırma
2- dihidropiridin türevlerinin anlatımı
3- piperazin türevlerinin anlatımı
4- nimodipin hakkında bilgi
5- sinarazin hakkında bilgi
6- flunarizin hakkında bilgi
7- konu tekrarı
8- ara sınav
9- nifedipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
10- nitrendipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
11- nikardipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
12- nimodipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
13- amplodipin ve felodipinin armakolojik ve klinik yönden önemi
14- konu tekrarı
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- kalsiyum kanal blokör ilaçlarını öğrenir
2- bu ilaçların farmakolojideki önemini bilir
3- bu ilaçların klinik açıdan önemini bilir
4- bu ilaçların hastalardaki etkilerini bilir
5- edindiği bilgileri klinikte uygulayabilir
6- bu ilaçların etki mekanizmalarını bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Oğuz Kayaalp, Tıbbi farmakoloji, Pelikan yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar makaleler

Ders ile ilgili dosyalar