Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
Birinci düzey |
HEM 226 |
Zorunlu |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
Doç. Dr. Hatice YÜCELER KAÇMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Hatice YÜCELER KAÇMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Hemşirelik öğrencilerinin kariyer bilincini geliştirmek, iş yaşamının beklenti ve dinamikleri konusunda farkındalık kazanmalarını sağlamak, kişisel ve profesyonel gelişimlerini destekleyerek istihdam edilebilirliklerini artırmak.
|
Dersin tanımı
|
Hemşirelik öğrencilerimizde iş hayatının beklentileri ve dinamikleri konusunda farkındalık oluşturmak, öğrencileirn kişisel ve profesyonel gelişimine ilişkin beceriler geliştirmesini ve alacakları eğitimden en yüksek faydayı sağlamak amacıyla oluşturulan derstir.
|
1- |
Kariyer Planlama Kursunun Amacı ve Kapsamı Kariyer Yolculuğunuz Başladı İlk Durak: Kariyer Merkezi
|
2- |
Kariyerle İlgili Kavramlar ve Kariyerin Değişen Doğası Bunları Biliyor Musunuz? Zeka ve Kişilik
|
3- |
Bunları biliyor musun? Kişisel Özellikler, Kendini Tanıma
|
4- |
Kariyer Yolunda Fark Yaratmanın Anahtarı: Beceriler Kişisel Gelecek Tasarımı
|
5- |
Kariyer nedir? Geleceğin Meslekleri ve Yetkinlikleri
|
6- |
Kariyerime Nasıl Hazırlanırım? Profesyonel ilişki ağlarının yönetimi
|
7- |
Sektör Günleri- Sivil Toplum Kuruluşları Ulusal
|
8- |
Sektör Günleri - Kamu Sektörü
|
9- |
Sektör Günleri - Özel Sektör
|
10- |
Sektör Günleri - Akademi
|
11- |
Sektör Günleri- Girişimcilik
|
12- |
Yetenek Kapısı İlk Özgeçmişimi Yazıyorum
|
13- |
Etkili görüşme teknikleri
|
14- |
Kariyer planlama kursu dönem değerlendirmesi ve gelecek eylem planı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kariyer ve ilgili kavramları kavrayabilme
|
2- |
Bireysel kariyer planlama sürecini ve önemini kavrayabilme,
|
3- |
Öz farkındalık sahibi olabilme,
|
4- |
Kariyer seçeneklerini kavrayabilme,
|
5- |
Geleceğin meslek ve yetkinliklerini kavrayabilme,
|
6- |
Kendini ifade edebilme ve iletişim becerilerini etkin kullanabilme,
|
7- |
Kariyer planlama sürecinde doğru kaynaklara ulaşma ve kaynakları etkin kullanabilme.
|
8- |
Kendi CV’sini hazırlayabilme.
|
9- |
Etkili görüşme tekniklerini kullanabilme
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
19
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrimiçi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar Yetenek Kapısı Platformu
|
|