Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİMYA Üçüncü düzey UZM107 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Genel kimya konularının ve termodinamik konularının kısa anlatımı
Dersin tanımı Genel kimyada temel kavramlar, madde stokiyometrisi, termodinamik, enerji konularında temel bilgilerin verilmesi

Dersin içeriği
1- Kimyada değişimin incelenmesi, maddenin sınıflandırılması, ölçme
2- Anlamlı rakamlar, doğruluk, kesinlik, sayıların bilimsel gösterimi
3- Atom kuramı, kütlenin korunumu kanunu, sabit oranlar kanunu, katlı oranlar kanunu, atomun yapısının keşfi konusundaki önemli deneyler
4- Molekül, iyon kavramları, bileşiklerin adlandırılması
5- Kimyasal tepkimelerde kütle ilişkileri
6- Sulu çözeltilerin genel özellikleri, moleküler eşitlik, iyonik eşitlik ve net iyonik eşitliğin yazılması
7- Asit baz tepkimeleri, indirgenme yükseltgenme tepkimeleri, çözelti derişimleri
8- Ara Sınav
9- Gaz kanunları ve basınç hesaplamaları
10- Gerçek gaz kanunları ve problemler
11- Termodinamiğe giriş, kimyasal tepkimelerde entalpi, iç enerji değişimleri
12- Entalpi değişimlerinin incelenmesi
13- elektromagnetik ışıma ve temel kavramlar
14- Kuantum sayıları, elektron dağılımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel kimya temel bilgilerin öğrenilmesi
2- kimyasal stokiyometri ve hesaplamaların öğrenilmesi
3- Termodinamiğin temel kavramları ve hesaplamaların öğrenilmesi
4- Gaz kanunları ve basınç hesaplamalarının öğrenilmesi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 1 6
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar