Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
TUR408.1 |
Seçmeli |
8 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUSTAFA YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
|
Dersin amacı
|
Temel İnsan Kaynakları Yönetimi konularında gerekli bilgileri sunmak ve insan kaynakları yönetimi uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Ayrıca bu alanda çalışabilecek beceriyi kazanmalarına yardımcı olmaktır.
|
Dersin tanımı
|
İnsan Kaynakları Politikası ve Planlaması, Personel bulma, seçme ve yerleştirme, Kariyer Planlaması, Ücret Yönetimi, Endüstriyel İlişkiler ve güncel insan kaynakları yönetimi uygulama ve tekniklerini kapsamaktadır.
|
1- |
İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar
|
2- |
İnsan Kaynakları Yönetimi gelişim süreci
|
3- |
İnsan Kaynakları Yönetimi Politikası
|
4- |
İnsan Kaynakları Planlaması
|
5- |
İş Analizi, İş Tanımı ve İş Gerekleri
|
6- |
İş Gücü Pazarı ve İş Gören Bulma
|
7- |
İş Gören Seçme ve Yerleştirme
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İş Gören Eğitimi
|
10- |
Kariyer Yönetimi
|
11- |
İş Gören Değerleme İş değerleme
|
12- |
Ücretleme ve Esnek Çalışma Sistemi
|
13- |
Disiplin
|
14- |
Turizmde Farklı Kültürler (Kültürel Farklılıklar)
|
15- |
Endüstriyel İlişkiler
|
16- |
Güncel Etiksel Sorunlar
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili tanımları yapar.
|
2- |
İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini açıklayabilir.
|
3- |
İnsan kaynaklarına etki eden faktörleri tespit edebilir.
|
4- |
İşgücü çevresini tanımlayabilir.
|
5- |
İşgücü piyasasındaki değişimi fark eder.
|
6- |
İnsan kaynaklarını yönetebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
1
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
2
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
49
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akoğlan, K.M. (2009), Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara, Detay yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Özgen, H., Öztürk, A., & Yalçın, A. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara. Bohlander, G.W. and. Snell, S.A (2009) Managing Human Resources , New Jersey, South-Western College Pub. Bingöl, D.(2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. Baskı, Beta, İstanbul.
|
|