Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Birinci düzey TUR408.1 Seçmeli 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUSTAFA YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
Dersin amacı Temel İnsan Kaynakları Yönetimi konularında gerekli bilgileri sunmak ve insan kaynakları yönetimi uygulamaları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Ayrıca bu alanda çalışabilecek beceriyi kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin tanımı İnsan Kaynakları Politikası ve Planlaması, Personel bulma, seçme ve yerleştirme, Kariyer Planlaması, Ücret Yönetimi, Endüstriyel İlişkiler ve güncel insan kaynakları yönetimi uygulama ve tekniklerini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar
2- İnsan Kaynakları Yönetimi gelişim süreci
3- İnsan Kaynakları Yönetimi Politikası
4- İnsan Kaynakları Planlaması
5- İş Analizi, İş Tanımı ve İş Gerekleri
6- İş Gücü Pazarı ve İş Gören Bulma
7- İş Gören Seçme ve Yerleştirme
8- Ara Sınav
9- İş Gören Eğitimi
10- Kariyer Yönetimi
11- İş Gören Değerleme İş değerleme
12- Ücretleme ve Esnek Çalışma Sistemi
13- Disiplin
14- Turizmde Farklı Kültürler (Kültürel Farklılıklar)
15- Endüstriyel İlişkiler
16- Güncel Etiksel Sorunlar
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili tanımları yapar.
2- İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini açıklayabilir.
3- İnsan kaynaklarına etki eden faktörleri tespit edebilir.
4- İşgücü çevresini tanımlayabilir.
5- İşgücü piyasasındaki değişimi fark eder.
6- İnsan kaynaklarını yönetebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     49
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Akoğlan, K.M. (2009), Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara, Detay yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Özgen, H., Öztürk, A., & Yalçın, A. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara. Bohlander, G.W. and. Snell, S.A (2009) Managing Human Resources , New Jersey, South-Western College Pub. Bingöl, D.(2003). İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. Baskı, Beta, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar