Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey TEM 711 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez bilgi formunun Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanması gerekir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Uygulamalı
Dersin amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile Tekstil Mühendisliği alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin içeriği
1- Tez ile ilgili araştırma yapmak
2- Tez ile ilgili araştırma yapmak
3- Tez ile ilgili araştırma yapmak
4- Tez ile ilgili araştırma yapmak
5- Tez ile ilgili araştırma yapmak
6- Tez ile ilgili araştırma yapmak
7- Sonuçları elde etmek
8- Sonuçları elde etmek
9- Sonuçları elde etmek
10- Sonuçları elde etmek
11- Sonuçları değerlendirmek
12- Sonuçları değerlendirmek
13- Sonuçları değerlendirmek
14- Sonuçları değerlendirmek
15- Sunum
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir problem veya tez konusunu tanımlar ve kurgular.
2- Kaynak materyalleri belirler ve kullanır.
3- Araştırma yürütür.
4- Verileri analiz eder.
5- Savunulabilir sonuçlar geliştirir.
6- İkna edici bir tartışma yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 24 312
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 13 24 312
Toplam iş yükü     624
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili bilimsel makaleler ve güncel literatürler
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel eserler

Ders ile ilgili dosyalar