Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Üçüncü düzey RPD 206 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLGÜN UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi HABİB HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli yüz yüze eğitim
Dersin amacı Karakter ve Değer Eğitimi konusunda, kişilik konularından toplumsal kültürel değerlere uzanan geniş bir kapsamda RPD öğretmen adaylarına ilgili kavramların, anlayışın kazandırılması ve Rehberlik hizmetleri ile bütünleştirilmesinin sağlanması.
Dersin tanımı Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa- ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

Dersin içeriği
1- Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi
2- karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması.
3- değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları;
4- karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi
5- karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri;
6- modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim
7- insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi;
8- Vize Sınavı
9- Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler
10- Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
11- karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
12- Rehberlik hizmetleri ve Karakter Değer Eğitimi
13- RPD dışı braşlarda karakter ve değer eğitimi
14- RPD de hizmetleri kapsamında örneklerle karakter ve değer eğitimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karakter ve Değer eğitimiyle ilgili temel kavramları bilir ve açıklar
2- Karakter ve değer eğitiminde kültürel ve kültürlerarası konuları açıklar
3- Karakter ve değer eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri bilir
4- Türkiye ve diğer ülkelerden Karakter ve değer eğitimi örnekleri bulup açıklayabilir
5- Okul düzeyinde RPD ve diğer öğretmenler için Karakter ve değer eğitimi önem ve gerekliliklerini bilir.
6- Değerlerin kültürel, dini, sosyal, evrensel boyutlarını bilir ve uyarlayabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Farklı yönleriyle değerler eğitimi. Editör: Refik Duran. Kadir Ulusoy. Pegem Akademi Okulda Değerler Eğitimi. Yöntemler Etkinlikler Kaynaklar. Prof. Dr. Mehmet Zeki Aydın. Şebnem Akyol Gürler. Nobel Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar