Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veterinerlik Mikrobiyolojisi (yüksek Lisans) > EĞİTİM FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM FELSEFESİ İkinci düzey MB 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiden hareketle eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışmak
Dersin tanımı Bu dersin kapsamı; felsefe ve eğitimle ilgili kavramlar, eğitim ve felsefe ilişkisi, felsefi akımlar ve eğitim, Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri gibi konulardan oluşmaktadır.

Dersin içeriği
1- Felsefe nedir? Felsefenin alanları
2- Eğitimle ilgili kavramlar
3- Eğitim ve felsefe arasındaki ilişki
4- Eğitim amaçlarının felsefi temelleri
5- İdealizm ve eğitim
6- Realizm ve eğitim
7- Ara Sınav
8- Pragmatizm ve eğitim
9- Naturalizm ve eğitim
10- Varoluşçuluk ve eğitim
11- İdeoloji ve eğitim
12- İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim
13- Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
14- Türk düşünürlerinde eğitim
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim ve felsefenin temel kavramları hakkında bilgi edinme.
2- Eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiyi açıklama.
3- Eğitim amaçlarının felsefi temelleri hakkında bilgi edinme.
4- Başlıca felsefi akımların eğitim görüşlerini değerlendirebilme
5- Eğitim felsefelerinin öne çıkan özelliklerini ögelerine ayırabilme
6- Türk eğitim sistemine yön veren felsefi akımları gerekçeleri ile açıklayabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 10 1 10
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güçlü, M. (2022). Eğitim Felsefesi, 5. Baskı, Ankara: Pegem Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar