Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey VİH 500 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi mezunu olup İç Hastalıkları Ana bilim Dalında Yüksek Lisans yapmaya hak kazanan öğrenciler bu dersi alabilirler.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı İç Hastalıkları alanında güncel olan ve öğrencinin hakim olduğu bir konuyu uygun formatta hazırlayıp, anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.
Dersin tanımı Alanı ile ilgili bir konunun seminer olarak hazırlanması ve sunumudur.

Dersin içeriği
1- Araştırmalar ve özellikleri
2- Araştırma Konusunun Seçimi
3- Araştırmanın Planlanması
4- Deney Düzenekleri
5- Araştırma İle ilgili bilgi toplama, literatür tarama
6- Seminer hazırlama
7- Bilimsel bir yayının hazırlanması
8- Seminer veya tez sunumunda dikkat edilecek hususlar
9- sınav
10- Görsel araçlardan yararlanma 1
11- Görsel araçlardan yararlanma 2
12- Tez hazırlama 1
13- Tez hazırlama 2
14- Tez hazırlama 3
15- Tez hazırlama 4
16- sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler İç Hastalıkları alanında güncel olan ve gelecekte faydalı çalışmaların yapılacağı alanları belirleyebilecektir.
2- Kaynak ve literatür taraması yapabilecektir.
3- Enstitü formatına uygun seminer hazırlayabilecektir.
4- Bir sunuyu yapabilme, anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneği gelişecektir.
5- Tez veya bilimsel yayın hazırlayabilme.
6- Tez veya bilimsel yayın hazırlayabilme. ve yayınlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 16 2 32
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Araştırma ve Yayım İlkeleri, Prof. Dr. Erol ALAÇAM
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri, Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR, Doç. Dr. Hüseyin GÜL, Doç. Dr. Ata AKÇİL

Ders ile ilgili dosyalar