Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
Üçüncü düzey |
VİH 500 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi mezunu olup İç Hastalıkları Ana bilim Dalında Yüksek Lisans yapmaya hak kazanan öğrenciler bu dersi alabilirler.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İHSAN KELEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Pratik
|
Dersin amacı
|
İç Hastalıkları alanında güncel olan ve öğrencinin hakim olduğu bir konuyu uygun formatta hazırlayıp, anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Alanı ile ilgili bir konunun seminer olarak hazırlanması ve sunumudur.
|
1- |
Araştırmalar ve özellikleri
|
2- |
Araştırma Konusunun Seçimi
|
3- |
Araştırmanın Planlanması
|
4- |
Deney Düzenekleri
|
5- |
Araştırma İle ilgili bilgi toplama, literatür tarama
|
6- |
Seminer hazırlama
|
7- |
Bilimsel bir yayının hazırlanması
|
8- |
Seminer veya tez sunumunda dikkat edilecek hususlar
|
9- |
sınav
|
10- |
Görsel araçlardan yararlanma 1
|
11- |
Görsel araçlardan yararlanma 2
|
12- |
Tez hazırlama 1
|
13- |
Tez hazırlama 2
|
14- |
Tez hazırlama 3
|
15- |
Tez hazırlama 4
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler İç Hastalıkları alanında güncel olan ve gelecekte faydalı çalışmaların yapılacağı alanları belirleyebilecektir.
|
2- |
Kaynak ve literatür taraması yapabilecektir.
|
3- |
Enstitü formatına uygun seminer hazırlayabilecektir.
|
4- |
Bir sunuyu yapabilme, anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneği gelişecektir.
|
5- |
Tez veya bilimsel yayın hazırlayabilme.
|
6- |
Tez veya bilimsel yayın hazırlayabilme. ve yayınlama
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
2
|
32
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
16
|
2
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Araştırma ve Yayım İlkeleri, Prof. Dr. Erol ALAÇAM
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri, Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR, Doç. Dr. Hüseyin GÜL, Doç. Dr. Ata AKÇİL
|
|