Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > TIBBİ ÖNEMİ OLAN MAYALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ ÖNEMİ OLAN MAYALAR İkinci düzey MİK 527 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE NEDRET KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE NEDRET KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Dersin veriliş şekli Teorik/Pratik
Dersin amacı Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemleri hakkında bilgi vermek, konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemleri uygulamaları yaptırmak
Dersin tanımı Tıbbi Mikrobiyoloji Yüksek Lisans programı içerisinde, haftada üç saat olarak verilen teorik ve uygulamalı bir derstir

Dersin içeriği
1- Mayaların Taksonomisi
2- Etkenlerin Tanımı
3- Örneklerin alınması, taşınması ve saklanmas
4- Örneklerin direk incelenmesi (KOH, Çini Mürekkebi, vs.)
5- İzolasyon yöntemleri
6- İdentifikasyon yöntemleri
7- İdentifikasyon yöntemleri
8- Ara Sınav
9- Mayaların mikroskobik ve makroskobik özellikleri
10- Candida türleri
11- Cryptococcus ve tıbbi önemi olan diğer mayalar
12- Mayalara benzeyen organizmalar
13- Köken identifikasyonu ve çeşitliliği
14- Maya enfeksiyonlarının serolojik, moleküler tanısı
15- Antifungal duyarlılık ve direnç
16- Yıl sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemlerini açıklayabilecek
2- Tıbbi mayalar ile ilgili konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemlerini uygulayabilecek
3- Antifungal duyarlılık testlerinin özelliklerini açıklayabilecek
4- Antifungal duyarlılık testlerini uygulayabilecek ve yorumlayabilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Manual of Clinical Microbiology. ASM Press, Washington, DC. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Pfaller MA, Yolken RH (eds)
Yardımcı Kaynaklar Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. Willke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M (ed)

Ders ile ilgili dosyalar