Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ Birinci düzey SBÖ 405 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GALİP ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ GÖR. DR. GALİP ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze + Çevrimiçi
Dersin amacı Sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlara yönelik bilgilerini artırmak, geçmişten günümüze sanat anlayışlarına yönelik farkındalıklarını geliştirmek, Dünyada ve Türkiye’de müze ve müzecilik alanındaki gelişmeler ışığında günümüzde müzelerin birer öğrenme ortamı olarak kullanılmasının önemini kavratmak ve sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik beceriler kazandırmak.
Dersin tanımı Dersin İçeriği: Estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi ve sanat tarihi gibi kavramların tanımlanması; başlangıcından günümüze değin farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi; çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı; müze ve müzenin işlevi; sosyal bilgilerde müzenin eğitim amaçlı kullanımının önemi; müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, süreç hakkında bilgilendirme, ders beklentilerinin ve hazırbulunuşlukların ortaya çıkarılması (Padlet).
2- Estetik kavramı, Estetik tavır ve deneyim, estetikte içsel sorunlar, Bauhaus Estetiği ve Apple
3- Sanatsal düşüncenin kökeni, ilkel sanatlar, sanatın tanımı, amacı, yararları ve işlevleri, sanat türleri
4- Sanatsal bilgi, sanatsal düşünce, sanatsal eleştiri, sanatta gerçeklik, görsel kültür, popüler kültür
5- Dünya sanat tarihine genel bakış, Geçmişten günümüze sanat anlayışları ve dönemleri, Türk sanat anlayışı
6- Sanat eğitimi, yaratıcılık, sosyal bilgiler eğitiminde sanat, estetik ve yaratıcılık; ortaokulda sanat ve yaratıcılık etkinlik örnekleri
7- Ara Sınav (Plickers ile)
8- Müze ve müzecilik kavramları, Geçmişten günümüze Dünya’da ve Türkiye’de müzecilik faaliyetleri.
9- Müze eğitimi, etkili bir müze eğitimi için adımlar, sosyal bilgiler eğitiminde müzeler ve tarihi mekanlardan yararlanmanın önemi, sanal müze, müze eğitimine ilişkin yasal süreçler.
10- Müze Eğitimi Uygulaması 1: Kayseri Arkeoloji Müzesi
11- Müze Eğitimi Uygulaması 2: Kayseri Millî Mücadele Müzesi
12- Müze Eğitimi Uygulaması 3: Kayseri Atatürk Evi
13- Alternatifli Müze Eğitimi Uygulaması 4: Güpgüpoğlu Etnografya Müzesi / Çorum Müzesi / Kaman Kalehöyük Müzesi ve Prens Mikasa Japon Bahçesi
14- Müze Eğitimi Uygulaması 5: Mimar Sinan Evi ve Ağırnas Yeraltı Şehri / Dönem değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlara yönelik bilgilerini artırmak
2- Geçmişten günümüze sanat anlayışlarına yönelik farkındalıklarını geliştirmek
3- Dünyada ve Türkiye’de müze ve müzecilik alanındaki gelişmeler ışığında günümüzde müzelerin birer öğrenme ortamı olarak kullanılmasının önemini kavratmak.
4- Sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik beceriler kazandırmak
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 28 392
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 12 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     440
AKTS     18.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   140

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Buyurgan, Serap. (2020). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayınları 2. Buyurgan, Serap. (2019). Müzede Eğitim. Pegem Akademi Yayınları 3. Artut, Kazım. (2020). Sanat Eğitimi Kuramları ve Uygulamaları. Anı Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar