Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ |
Birinci düzey |
SBÖ 405 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GALİP ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ GÖR. DR. GALİP ÖNER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze + Çevrimiçi
|
Dersin amacı
|
Sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlara yönelik bilgilerini artırmak, geçmişten günümüze sanat anlayışlarına yönelik farkındalıklarını geliştirmek, Dünyada ve Türkiye’de müze ve müzecilik alanındaki gelişmeler ışığında günümüzde müzelerin birer öğrenme ortamı olarak kullanılmasının önemini kavratmak ve sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik beceriler kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Dersin İçeriği: Estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi ve sanat tarihi gibi kavramların tanımlanması; başlangıcından günümüze değin farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi; çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı; müze ve müzenin işlevi; sosyal bilgilerde müzenin eğitim amaçlı kullanımının önemi; müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulamaları.
|
1- |
Dersin tanıtımı, süreç hakkında bilgilendirme, ders beklentilerinin ve hazırbulunuşlukların ortaya çıkarılması (Padlet).
|
2- |
Estetik kavramı, Estetik tavır ve deneyim, estetikte içsel sorunlar, Bauhaus Estetiği ve Apple
|
3- |
Sanatsal düşüncenin kökeni, ilkel sanatlar, sanatın tanımı, amacı, yararları ve işlevleri, sanat türleri
|
4- |
Sanatsal bilgi, sanatsal düşünce, sanatsal eleştiri, sanatta gerçeklik, görsel kültür, popüler kültür
|
5- |
Dünya sanat tarihine genel bakış, Geçmişten günümüze sanat anlayışları ve dönemleri, Türk sanat anlayışı
|
6- |
Sanat eğitimi, yaratıcılık, sosyal bilgiler eğitiminde sanat, estetik ve yaratıcılık; ortaokulda sanat ve yaratıcılık etkinlik örnekleri
|
7- |
Ara Sınav (Plickers ile)
|
8- |
Müze ve müzecilik kavramları, Geçmişten günümüze Dünya’da ve Türkiye’de müzecilik faaliyetleri.
|
9- |
Müze eğitimi, etkili bir müze eğitimi için adımlar, sosyal bilgiler eğitiminde müzeler ve tarihi mekanlardan yararlanmanın önemi, sanal müze, müze eğitimine ilişkin yasal süreçler.
|
10- |
Müze Eğitimi Uygulaması 1: Kayseri Arkeoloji Müzesi
|
11- |
Müze Eğitimi Uygulaması 2: Kayseri Millî Mücadele Müzesi
|
12- |
Müze Eğitimi Uygulaması 3: Kayseri Atatürk Evi
|
13- |
Alternatifli Müze Eğitimi Uygulaması 4: Güpgüpoğlu Etnografya Müzesi / Çorum Müzesi / Kaman Kalehöyük Müzesi ve Prens Mikasa Japon Bahçesi
|
14- |
Müze Eğitimi Uygulaması 5: Mimar Sinan Evi ve Ağırnas Yeraltı Şehri / Dönem değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlara yönelik bilgilerini artırmak
|
2- |
Geçmişten günümüze sanat anlayışlarına yönelik farkındalıklarını geliştirmek
|
3- |
Dünyada ve Türkiye’de müze ve müzecilik alanındaki gelişmeler ışığında günümüzde müzelerin birer öğrenme ortamı olarak kullanılmasının önemini kavratmak.
|
4- |
Sosyal bilgiler öğretiminde müze uygulamalarının nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik beceriler kazandırmak
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
|
8- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
|
10- |
Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
|
|
14- |
Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
28
|
392
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
12
|
48
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
4
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
440
|
AKTS
|
|
|
18.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
140
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Buyurgan, Serap. (2020). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayınları
2. Buyurgan, Serap. (2019). Müzede Eğitim. Pegem Akademi Yayınları
3. Artut, Kazım. (2020). Sanat Eğitimi Kuramları ve Uygulamaları. Anı Yayıncılık
|
|