Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI Üçüncü düzey TÖP 405 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUDRET ALTUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KUDRET ALTUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı Drama kavramını, dramanın gelişimini ve tarihçesini açıklamak, pedagojik- eğitsel- drama, yaratıcı drama ve psiko-dramanın kavramlarıyla tekniklerini, aşamalarını ve ayrıca drama grup sürecinin özelliklerini ve eğitim - öğretimde nasıl kullanılabileceğini tartışmak ve uygulamalar yaparak kavratmaktır.
Dersin tanımı türkçe eğitiminde drama uygulamalarına ait örneklerin geliştirmektir.

Dersin içeriği
1- Türkçe eğitiminde yöntem olarak dramanın kullanım alanları
2- Uyum ve güven çalışmaları
3- İmgesel düşünme ve ifade
4- Düş gücünü geliştirme
5- Özgür düşünme yetisini kazanma
6- Grup çalışmaları ve drama
7- Grup çalışmalarında problem çözme
8- Drama yolu ile iletişim ve etkileşme
9- Drama ve duyular arasındaki ilişki
10- Sözlü iletişim becerilerinin gelişimi
11- Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
12- Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
13- Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
14- Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklayabilecektir.
2- Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimleyebilecektir. Oyun ve drama arasındaki benzerlikleri açıklar. Oyun ve drama arasındaki farklılıkları açıklar. Oyun ve dramanın çocuk gelişimindeki rolü ve önemini belirler. Oyun ve dramanın kullanımını örnekler.
3- Türkçe öğretiminde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilecektir. Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar.
4- Dramayı tanımlar. Dramanın tarihçesini açıklar.
5- Eğitim ve drama ilişkisini kendi cümleleriyle açıklar. Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
6- Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar. Drama etkinliğini uygular. Drama etkinliğini değerlendirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, San, İ.(2004). Eğitimde Yaratıcı Drama, Abece: Eğitim ve Ekin Dergisi,212, pp.3-5.
Yardımcı Kaynaklar Yok.

Ders ile ilgili dosyalar