Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUDRET ALTUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KUDRET ALTUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Drama kavramını, dramanın gelişimini ve tarihçesini açıklamak, pedagojik- eğitsel- drama, yaratıcı drama ve psiko-dramanın kavramlarıyla tekniklerini, aşamalarını ve ayrıca drama grup sürecinin özelliklerini ve eğitim - öğretimde nasıl kullanılabileceğini tartışmak ve uygulamalar yaparak kavratmaktır.
|
Dersin tanımı
|
türkçe eğitiminde drama uygulamalarına ait örneklerin geliştirmektir.
|
1- |
Türkçe eğitiminde yöntem olarak dramanın kullanım alanları
|
2- |
Uyum ve güven çalışmaları
|
3- |
İmgesel düşünme ve ifade
|
4- |
Düş gücünü geliştirme
|
5- |
Özgür düşünme yetisini kazanma
|
6- |
Grup çalışmaları ve drama
|
7- |
Grup çalışmalarında problem çözme
|
8- |
Drama yolu ile iletişim ve etkileşme
|
9- |
Drama ve duyular arasındaki ilişki
|
10- |
Sözlü iletişim becerilerinin gelişimi
|
11- |
Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
|
12- |
Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
|
13- |
Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
|
14- |
Türkçe Eğitiminde ders planlarının drama yolu ile uygulanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklayabilecektir.
|
2- |
Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimleyebilecektir. Oyun ve drama arasındaki benzerlikleri açıklar. Oyun ve drama arasındaki farklılıkları açıklar. Oyun ve dramanın çocuk gelişimindeki rolü ve önemini belirler. Oyun ve dramanın kullanımını örnekler.
|
3- |
Türkçe öğretiminde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilecektir. Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar.
|
4- |
Dramayı tanımlar. Dramanın tarihçesini açıklar.
|
5- |
Eğitim ve drama ilişkisini kendi cümleleriyle açıklar. Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
|
6- |
Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar. Drama etkinliğini uygular. Drama etkinliğini değerlendirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, San, İ.(2004). Eğitimde Yaratıcı Drama, Abece: Eğitim ve Ekin Dergisi,212, pp.3-5.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok.
|
|