Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > İŞLEVSEL SERAMİK TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞLEVSEL SERAMİK TASARIMI Birinci düzey SER 404 Zorunlu 8 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇENT NİZAM ORÇUN ÖNAL, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı Atölye
Dersin amacı Bu ders, öğrencilerin işlevsel seramik tasarımı alanında yaratıcı fikirler geliştirerek özgün formlar üretmelerini amaçlar. Endüstriyel üretime uygun veya butik üretime yönelik tasarımlar oluştururken, konsept geliştirme, prototipleme ve üretim süreçlerini yönetme becerilerini kazanmaları hedeflenir.
Dersin tanımı İşlevsel Seramik Tasarımı dersi, öğrencilerin kendi tasarım yönelimlerini belirleyerek yenilikçi ve kullanıma yönelik seramik ürünler geliştirdikleri bir stüdyo dersidir. Ders kapsamında, işlevsellik, estetik, ergonomi ve üretilebilirlik kavramları doğrultusunda yaratıcı tasarımlar geliştirilir ve prototipler üretilir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, işlevsel seramik tasarımına giriş ve proje süreçleri
2- Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımları ve ilham kaynakları
3- İşlev, estetik ve ergonomi ilişkisi üzerine araştırma ve fikir geliştirme
4- Konsept oluşturma: Moodboard, eskiz ve tasarım stratejileri
5- Endüstriyel üretim vs. butik üretim: Hangi yolda ilerlenmeli?
6- Üretim sürecine yönelik teknik kararlar ve malzeme seçimi, İlk prototip üretimi
7- İlk prototip üretimi ve değerlendirme
8- Vize: Proje Ara Sunumu ve Geri Bildirim
9- Prototip üzerinden revizyon ve geliştirme çalışmaları
10- Üretim süreçleri ve modelleme teknikleri, Prototip üzerinden revizyon ve geliştirme çalışmaları
11- Sırlama, yüzey ve renk alternatifleri üzerine denemeler
12- Kullanıcı geri bildirimi ve tasarım değerlendirme, Son prototip üretimi ve sunum hazırlıkları
13- Son prototip üretimi ve sunum hazırlıkları
14- Son prototip üretimi ve sunum hazırlıkları
15- Final proje değerlendirme kriterleri ve jüriye hazırlık
16- Final: Proje Sunumu ve Değerlendirme
17- Final: Proje Sunumu ve Değerlendirme
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik işlevsel seramik tasarımları geliştirir.
2- Konsept geliştirme sürecini kullanarak yaratıcı çözümler üretir.
3- Tasarımlarını endüstriyel üretim veya butik üretim perspektifine göre yönlendirir.
4- Malzeme, form ve işlev ilişkisini analiz ederek tasarım kararları alır.
5- Prototipleme tekniklerini kullanarak özgün seramik ürünler üretir.
6- Tasarım sürecini profesyonel bir yaklaşımla sunar ve değerlendirir.
7- Seri üretim veya bireysel üretim süreçlerine uygun modelleme yapar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 10 4 40
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     189
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar