Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > TEKNİK YAZILIM-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKNİK YAZILIM-I Birinci düzey MM 483 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER BARIŞKAN YASAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAYRAM ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAYRAM ÖZTÜRK
Dersin veriliş şekli BİLGİSAYAR DESTEKLİ UYGULAMA
Dersin amacı EDİLİNEN MÜHENDİSLİK BİLGİLERİ İLE 3 BOYUTLU ÜRÜN TASARIMI VE ANALİZİNİ VEYA CAM İMALATI İÇİN HAZIRLAMAK
Dersin tanımı SolidWORKS programının ara yüzü tanıma, parça tasarımında uygun düzlem metotlarını tanıma ve parça üzerine renk, malzeme veya kaplama metotlarının atanması. Tasarlanan parçaların teknik resminin oluşturması ve hızlı metot teknikleri ile ölçülendirilmesi veya detay görünüşlerin oluşturulması. Standart parça montaj tekniklerinin tanınması ve ileri düzey montaj teknik ve yöntemlerin uygulama. Montaj parçaların animasyon olarak çalıştırılması. SolidWorks programın da tasarım için gerekli olan arge çalışmalarında kolaylık sağlamak amacı ile imalattan önce ön tasarım gerçekleştirerek gerekli olan mukavement analiz değerlerini ölçmek ve imalat için parça modellerinin teknik resme dökülmesi ve imalat ortamına hazırlamaktır. 3 boyutlu mekanik tasarımda, bir standart haline gelen solidworks programında, daha iyi ürünlerin tasarlamasını sağlamaktır. Parça, montaj, teknik resim, sac parça tasarımı, ileri yüzey modelleme, çelik konstrüksiyon modelleme, kalıp tasarımı gibi modülleri kullanıcıya yönelik çalışmaların sağlanmasıdır.

Dersin içeriği
1- SolidWorksta ara yüz kullanımı, çizime giriş ve hızlı çizim yapma metotları.
2- Extrut katı, extrut kes, sürükleyerek katı-kes ve loft ile katı- kesme metotları
3- Basit parça modelleme, döküm parça modelleme
4- Kesit döndürme unsuru, boşaltma-kabuk oluşturma ve feder, tasarımda değişiklik yapabilme
5- Teknik resim oluşturma, teknik resim elde etme, kesit alma, detay görünüş, bölgesel kesit oluşturma, yansıtılmış görünüş, teknik resim kağıtları ve kağıt formatları
6- Aşağıdan yukarıya montaj modelleme, yeni montaj oluşturma, bileşen ekleme, montaj ilişkisi
7- 3 boyutlu çizim ve profil oluşturma metotları
8- Sac modelleme teknikleri
9- Yüzey modelleme teknikleri
10- Kalıpçılık işlemleri, dişi ve erkek kalıp oluşturma metodları
11- E-drawing parça görüntüleme ve hazırlama metodları
12- Photowiew360 parça renderleme metodu ve gezinme görünümü
13- Parça üzerinde statik analiz yapma yöntemi
14- Parça üzerinde statik analiz yapma yöntemi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
10- Çağın sorunları hakkında bilgi ve Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SOLİDWORKS YAZILIMININ HER TÜRLÜ EĞİTİM KİTAPLARI VEYA EĞİTİM DVD SETLERİ
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar