Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Tartışma
|
Dersin amacı
|
Türkçe eğitiminde çağdaş Türk şiirinin kullanılabilirliğinin incelenmesi
|
Dersin tanımı
|
Türkçe eğitiminde çağdaş Türk şiiri
|
1- |
Dil: Günlük Dil, Bilimsel Dil, Edebî Dil
|
2- |
Şiir Dilinin Özellikleri: Nazım Olması, Gramer Farklılık, Dil Hassasiyeti
|
3- |
Şiir Dilinin Özellikleri: Ahenk, Kapalılık, Başka Dile ve Nesre Çevrilememe
|
4- |
Şiirde Muhteva: Lirik Şiir, Didaktik Şiir, Epik Şiir, Satirik Şiir, Pastoral Şiir, Tasavvufi Şiir
|
5- |
Şiirde Muhteva: İmge ve İmge Oluşumu
|
6- |
Şiirde Yapı: Nazım Şekli, Bend, Mısra
|
7- |
Şiirde Yapı: Vezin, Kafiye/Redif
|
8- |
Edebî Metinler ve Çocuğa Görelik
|
9- |
Türkçe Dersi Öğretim Programları ve Edebî Metinler
|
10- |
Türkçe Dersi Öğretim Programında 5. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Ahmet Kutsi Tecer Örneği)
|
11- |
Türkçe Dersi Öğretim Programında 6. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Cahit Sıtkı Tarancı Örneği)
|
12- |
Türkçe Dersi Öğretim Programında 7. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Faruk Nafiz Çamlıbel Örneği)
|
13- |
Türkçe Dersi Öğretim Programında 8. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Fazıl Hüsnü Dağlarca Örneği)
|
14- |
Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Çocuğa Görelik açısından Orhan Veli Kanık''ın şiirlerinin Türkçe Eğitiminde Kullanılabilirliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Şiir dili ile günlük dil arasındaki farkı kavrama
|
2- |
Şiir dilini oluşturan unsurları öğrenme
|
3- |
Bir şiiri içerik yönüyle değerlendirme
|
4- |
Türk şairleri arasındaki üslup farklılığını kavrama
|
5- |
Çocuğa Görelik İlkesi açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
|
6- |
Türkçe Dersi Öğretim Programı 5. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
|
7- |
Türkçe Dersi Öğretim Programı 6. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
|
8- |
Türkçe Dersi Öğretim Programı 7. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
|
9- |
Türkçe Dersi Öğretim Programı 8. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
|
10- |
Türkçe ders kitaplarında yer alan şiir örnekleri değerlendirme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
|
|
2- |
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
|
|
3- |
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
|
|
4- |
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
|
|
5- |
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
|
|
6- |
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
|
|
7- |
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
9
|
3
|
27
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
28
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
174
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Metin Tahlillerine Giriş/1 ŞİİR (İsmail ÇETİŞLİ),
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri (Gıyasettin Aytaş), Şiir Tahlili (Şerif Aktaş) Şiir Tahlilleri 2 (Mehmet Kaplan) Örneklerle Türk Şiir Bilgisi (Cem Dilçin)
|
|