Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (y.l) > TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK ŞİİRİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK ŞİİRİ I İkinci düzey TEA 543 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım, Tartışma
Dersin amacı Türkçe eğitiminde çağdaş Türk şiirinin kullanılabilirliğinin incelenmesi
Dersin tanımı Türkçe eğitiminde çağdaş Türk şiiri

Dersin içeriği
1- Dil: Günlük Dil, Bilimsel Dil, Edebî Dil
2- Şiir Dilinin Özellikleri: Nazım Olması, Gramer Farklılık, Dil Hassasiyeti
3- Şiir Dilinin Özellikleri: Ahenk, Kapalılık, Başka Dile ve Nesre Çevrilememe
4- Şiirde Muhteva: Lirik Şiir, Didaktik Şiir, Epik Şiir, Satirik Şiir, Pastoral Şiir, Tasavvufi Şiir
5- Şiirde Muhteva: İmge ve İmge Oluşumu
6- Şiirde Yapı: Nazım Şekli, Bend, Mısra
7- Şiirde Yapı: Vezin, Kafiye/Redif
8- Edebî Metinler ve Çocuğa Görelik
9- Türkçe Dersi Öğretim Programları ve Edebî Metinler
10- Türkçe Dersi Öğretim Programında 5. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Ahmet Kutsi Tecer Örneği)
11- Türkçe Dersi Öğretim Programında 6. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Cahit Sıtkı Tarancı Örneği)
12- Türkçe Dersi Öğretim Programında 7. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Faruk Nafiz Çamlıbel Örneği)
13- Türkçe Dersi Öğretim Programında 8. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Fazıl Hüsnü Dağlarca Örneği)
14- Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Çocuğa Görelik açısından Orhan Veli Kanık''ın şiirlerinin Türkçe Eğitiminde Kullanılabilirliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Şiir dili ile günlük dil arasındaki farkı kavrama
2- Şiir dilini oluşturan unsurları öğrenme
3- Bir şiiri içerik yönüyle değerlendirme
4- Türk şairleri arasındaki üslup farklılığını kavrama
5- Çocuğa Görelik İlkesi açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
6- Türkçe Dersi Öğretim Programı 5. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
7- Türkçe Dersi Öğretim Programı 6. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
8- Türkçe Dersi Öğretim Programı 7. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
9- Türkçe Dersi Öğretim Programı 8. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
10- Türkçe ders kitaplarında yer alan şiir örnekleri değerlendirme

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5- Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 9 3 27
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 28 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Tahlillerine Giriş/1 ŞİİR (İsmail ÇETİŞLİ),
Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri (Gıyasettin Aytaş), Şiir Tahlili (Şerif Aktaş) Şiir Tahlilleri 2 (Mehmet Kaplan) Örneklerle Türk Şiir Bilgisi (Cem Dilçin)

Ders ile ilgili dosyalar