Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ BESLENME BİYOKİMYASI II |
Üçüncü düzey |
BDY 602 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Diyetle alınan mikro besin ögelerinin sınıflandırılarak, fizikokimyasal özelliklerini ve besinsel kaynaklarını incelemek; metabolizma ve sağlık üzerine etkilerini değerlendirmek; farklı yaş gruplarına ve cinsiyete göre günlük alım önerilerini karşılaştırmak, besin sanayinde kullanım amaçlarını değerlendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Diyetle alınan mikro besin ögelerinin vücudumuzda geçirdiği tüm metabolik değişiklikler ve bu besin ögelerinin girdiği ana metabolik yollar ve bunların birbiri ile olan ilişkilerini detaylı olarak inceler.
|
1- |
Diyette yer alan mikro besin ögelerinin (vitaminler) fizikokimyasal özellikleri
|
2- |
Yağda eriyen vitaminlerin metabolizması, fizyolojik işlevleri ve insan sağlığı üzerine etkileri
|
3- |
Yağda eriyen vitaminlerin farklı yaş ve cinsiyete göre önerilen günlük alım miktarları
|
4- |
Yağda eriyen vitaminlerin besin sanayinde kullanım amaçları
|
5- |
Yağda eriyen vitaminlerle ilgili makale sunumu
|
6- |
Diyette yer alan suda eriyen vitaminler ve fizikokimyasal özellikleri
|
7- |
Suda eriyen vitaminlerin metabolizması, fizyolojik işlevleri ve insan sağlığı üzerine etkileri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Suda eriyen vitaminlerin farklı yaş ve cinsiyete göre önerilen günlük alım miktarları Diyet proteinlerinin besin sanayinde kullanım amaçları
|
10- |
Suda eriyen vitaminlerle ilgili makale sunumu
|
11- |
Diyette yer alan mineraller ve fizikokimyasal özellikleri
|
12- |
Minerallerin metabolizması, fizyolojik işlevleri ve insan sağlığı üzerine etkileri
|
13- |
Minerallerin farklı yaş ve cinsiyete göre önerilen günlük alım miktarları Diyet yağlarının besin sanayinde kullanım amaçları
|
14- |
Minerallerle ilgili makale sunumu
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, mikro besin ögelerinin (vitaminler) fizikokimyasal özelliklerini, besinsel kaynaklarını, metabolizmasını, fizyolojik işlevlerini, insan sağlığı üzerindeki etkilerini, farklı cinsiyet ve yaş gruplarına özgü gereksinimlerini, besin sanayinde kullanım amaçlarını açıklar.
|
2- |
Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, mikro besin ögelerinin (mineraller) fizikokimyasal özelliklerini, besinsel kaynaklarını, metabolizmasını, fizyolojik işlevlerini, insan sağlığı üzerindeki etkilerini, farklı cinsiyet ve yaş gruplarına özgü gereksinimlerini, besin sanayinde kullanım amaçlarını açıklar.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
7
|
98
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
8
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
6
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
195
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ross CA, Caballero BC, Cousins RJ, Tucker KL, Ziegler TR (Eds). Modern Nutrition in Health and Disease, 11th Edition, Wolters Kluwer/Williams & Wilkins, USA, 2014
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilimsel dergilerde konuyla ilgili yayınlanmış tüm makaleler
|
|