Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bahçe Bitkileri > SUBTROPİK MEYVELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SUBTROPİK MEYVELER Birinci düzey BB309 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDIN UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDIN UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Pratik
Dersin amacı Subtropik meyve türlerinin dünyadaki ve ülkemizdeki durumu, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası işlemler hakkında bilgilerin verilmesi
Dersin tanımı Subtropik meyve türleri, yetiştiriciliği ve ekonomik öneminin öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Subtropik kavramının be subtropik iklim meyvelerinin tanımı
2- İncir Yetiştiriciliği
3- İncir Yetiştiriciliği
4- Zeytin Yetiştiriciliği
5- Zeytin Yetiştiriciliği
6- Nar Yetiştiriciliği
7- Ara Sınav
8- Muz Yetiştiriciliği
9- Muz Yetiştiriciliği
10- Yenidünya Yetiştiriciliği
11- Trabzon Hurması Yetiştiriciliği
12- Trabzon Hurması Yetiştiriciliği
13- Kivi Yetiştiriciliği
14- Avokado Yetiştiriciliği
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Subtropik kavramı ile subtropik meyve türlerinin önemi hakkında bilgiler öğrenir
2- İncirin dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
3- Zeytinin dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
4- Narın dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
5- Muzun dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
6- Yenidünyanın dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
7- Trabzon Hurmasının dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
8- Kivinin dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
9- Avokadonun dünya ve Türkiye''deki durumu, morfolojisi, çoğaltılması, yetiştiriciliği, hasat ve hasat sonrası konularında bilgiler alır
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
2- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
4- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
5- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
8- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
9- Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
10- Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
12- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13- Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
14- Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar