Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKİNA LABORATUVARI-I |
Üçüncü düzey |
MM 409 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULLAH GÖÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr.Bilge Albayrak ÇEPER
Yrd.Doç.Dr.Gürsel ÇINAR
Öğr. Gör. Dr. Hürvet SARIKAYA
Yrd.Doç.Dr.Ş.Murat ÜNLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Araştırma Görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere, deneysel mühendislik kavramlarına vakıf olma ve onları yorumlama yeteneği kazandırılması, deneysel çalışma ve gözlem planlama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırılması, Sonuçların mühendislik uygulamalarında kullanılması.
|
Dersin tanımı
|
Mühendislik sistemlerinde deneysel çalışma becerisinin kazandırılması ve deneysel çalışmalardan elde edilen parametrelerin yorumlanması.
|
1- |
Motor dengeleme deneyi,
|
2- |
Motor dengeleme deneyi,
|
3- |
Yüksek devirlerde çalışan millerin salınımı deneyi,
|
4- |
Mekanik sistemlerde sürtünme katsayısı tespiti deneyi,
|
5- |
Mekanik sistemlerde sürtünme katsayısı tespiti deneyi,
|
6- |
Motor test deneyi
|
7- |
Hidrodinamik yağlamada kullanılan radyal kaymalı yatak deneyi,
|
8- |
Hidrodinamik yağlamada kullanılan radyal kaymalı yatak deneyi,
|
9- |
YIL İÇİ SINAVI
|
10- |
Statik ve dinamik dengeleme deneyi,
|
11- |
Statik ve dinamik dengeleme deneyi,
|
12- |
Yağ hidroliği deneyi,
|
13- |
Yağ hidroliği deneyi,
|
14- |
Burkulma deneyi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Deneysel mühendisliğin temel kavramlarının anlaşılması ve yorumlanması,
|
2- |
Deneysel çalışma, planlama ve yürütme becerisinin elde edilmesi,
|
3- |
Deneysel çalışmalarda sonuçların eldesi ve değerlendirilmesi,
|
4- |
Deneysel sonuçların mühendislik uygulamalarında kullanılması,
|
5- |
Deneysel sonuçlardan elde edilen değerleri kullanarak, mühendislik sistemlerinin temel boyutlandırma işlemlerini gerçekleştirebilmek,
|
6- |
Deneysel çalışmalara bağlı olarak mühendislik sistemlerine yönelik problemleri çözümleme ve tasarım mantığını geliştirmek,
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
1
|
8
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
8
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Makine Laboratuarı Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• J.P. Holman, Experimental Methods for Engineers, McGraw-Hill, 2000.
|
|