Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > MAKİNA LABORATUVARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKİNA LABORATUVARI-I Üçüncü düzey MM 409 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULLAH GÖÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr.Bilge Albayrak ÇEPER Yrd.Doç.Dr.Gürsel ÇINAR Öğr. Gör. Dr. Hürvet SARIKAYA Yrd.Doç.Dr.Ş.Murat ÜNLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrencilere, deneysel mühendislik kavramlarına vakıf olma ve onları yorumlama yeteneği kazandırılması, deneysel çalışma ve gözlem planlama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırılması, Sonuçların mühendislik uygulamalarında kullanılması.
Dersin tanımı Mühendislik sistemlerinde deneysel çalışma becerisinin kazandırılması ve deneysel çalışmalardan elde edilen parametrelerin yorumlanması.

Dersin içeriği
1- Motor dengeleme deneyi,
2- Motor dengeleme deneyi,
3- Yüksek devirlerde çalışan millerin salınımı deneyi,
4- Mekanik sistemlerde sürtünme katsayısı tespiti deneyi,
5- Mekanik sistemlerde sürtünme katsayısı tespiti deneyi,
6- Motor test deneyi
7- Hidrodinamik yağlamada kullanılan radyal kaymalı yatak deneyi,
8- Hidrodinamik yağlamada kullanılan radyal kaymalı yatak deneyi,
9- YIL İÇİ SINAVI
10- Statik ve dinamik dengeleme deneyi,
11- Statik ve dinamik dengeleme deneyi,
12- Yağ hidroliği deneyi,
13- Yağ hidroliği deneyi,
14- Burkulma deneyi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Deneysel mühendisliğin temel kavramlarının anlaşılması ve yorumlanması,
2- Deneysel çalışma, planlama ve yürütme becerisinin elde edilmesi,
3- Deneysel çalışmalarda sonuçların eldesi ve değerlendirilmesi,
4- Deneysel sonuçların mühendislik uygulamalarında kullanılması,
5- Deneysel sonuçlardan elde edilen değerleri kullanarak, mühendislik sistemlerinin temel boyutlandırma işlemlerini gerçekleştirebilmek,
6- Deneysel çalışmalara bağlı olarak mühendislik sistemlerine yönelik problemleri çözümleme ve tasarım mantığını geliştirmek,
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 8 1 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Makine Laboratuarı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar • J.P. Holman, Experimental Methods for Engineers, McGraw-Hill, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar