Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu ders ile öğrencilere; mevzuat ve hijyen kurallarına uygun olarak kişisel hijyen sağlama ve işletme temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını uygulama yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
İşletmede hijyen ve sanitasyonun önemi. Hijyenik işletme tasarımı. Gıda ve sağlık arasındaki ilişki. Hastalıkların bulaşma yolları. Kişisel hijyeni sağlamak. İşletme temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını uygulamak. Deterjan ve dezenfektanlar hakkında bilgi.
|
1- |
Et İşletmelerinde hijyen ve sanitasyonun önemi
|
2- |
Sağlık ve hastalık kavramları
|
3- |
Kişisel hijyen ve Temizlik Kuralları
|
4- |
Hijyenik işletme tasarımı
|
5- |
Personel hijyeni, personel hijyeni ve sağlık, gıdaların sağlıklı işlenme
|
6- |
İşletmelerde Tuvaletler ve El Yıkama Alanları
|
7- |
Enfeksiyon kaynakları,portör muayeneleri ve mikroorganizmaların vücuda giriş ve çıkış yolları
|
8- |
Sanitasyon ekipman ve sistemleri, temizleme ekipman ve teknolojilerinin önemi, temizleme metotları, temizleme ekipmanları.
|
9- |
Et işletmelerinde sanitasyon, et işletmeleri için temizleme sistemleri, et işletmeleri için dezenfektanlar, sanitasyon uygulamaları.
|
10- |
Dezenfektanlar, dezenfeksiyon metotları, yaygın olarak kullanılan dezenfektanların özellikleri ve uygulanmaları
|
11- |
Dezenfektanlar, dezenfeksiyon metotları, yaygın olarak kullanılan dezenfektanların özellikleri ve uygulanmaları
|
12- |
Su hijyeni
|
13- |
Hava ve sanitasyon
|
14- |
Atıkların işlenmesi ve giderilmesi, zararlıların kontrolü
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İşletmede hijyen ve sanitasyonun önemini bilir
|
2- |
Hijyenik işletme tasarımı yapabilir
|
3- |
Et ve sağlık arasındaki ilişkiyi bilir
|
4- |
Et İşletmelerinde kontaminasyon kaynaklarını bilir
|
5- |
Enfeksiyon kaynakları, portör muayeneleri ve mikroorganizmaların vücuda giriş ve çıkış yollarını bilir
|
6- |
Et işletmesinde kişisel hijyeni sağlamayı bilir
|
7- |
Et İşletmesinde temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını uygulamayı bilir
|
8- |
Et işletmelerinde kullanılan temizleme bileşikleri, dezenfektanlar ve sanitasyon ekipmanları ve sistemleri hakkında konusunda bilgi sahibi olur
|
9- |
Et işletmesinde kalite kontrol ve sanitasyon programı oluşturabilir
|
10- |
Atıkların işlenmesi ve giderilmesi, zararlıların kontrolü hakkında bilgi sahibi olur
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|