Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > ET İŞLETMELERİNDE HİJYEN VE SANİTASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ET İŞLETMELERİNDE HİJYEN VE SANİTASYON İkinci düzey VBH 567 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu ders ile öğrencilere; mevzuat ve hijyen kurallarına uygun olarak kişisel hijyen sağlama ve işletme temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını uygulama yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı İşletmede hijyen ve sanitasyonun önemi. Hijyenik işletme tasarımı. Gıda ve sağlık arasındaki ilişki. Hastalıkların bulaşma yolları. Kişisel hijyeni sağlamak. İşletme temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını uygulamak. Deterjan ve dezenfektanlar hakkında bilgi.

Dersin içeriği
1- Et İşletmelerinde hijyen ve sanitasyonun önemi
2- Sağlık ve hastalık kavramları
3- Kişisel hijyen ve Temizlik Kuralları
4- Hijyenik işletme tasarımı
5- Personel hijyeni, personel hijyeni ve sağlık, gıdaların sağlıklı işlenme
6- İşletmelerde Tuvaletler ve El Yıkama Alanları
7- Enfeksiyon kaynakları,portör muayeneleri ve mikroorganizmaların vücuda giriş ve çıkış yolları
8- Sanitasyon ekipman ve sistemleri, temizleme ekipman ve teknolojilerinin önemi, temizleme metotları, temizleme ekipmanları.
9- Et işletmelerinde sanitasyon, et işletmeleri için temizleme sistemleri, et işletmeleri için dezenfektanlar, sanitasyon uygulamaları.
10- Dezenfektanlar, dezenfeksiyon metotları, yaygın olarak kullanılan dezenfektanların özellikleri ve uygulanmaları
11- Dezenfektanlar, dezenfeksiyon metotları, yaygın olarak kullanılan dezenfektanların özellikleri ve uygulanmaları
12- Su hijyeni
13- Hava ve sanitasyon
14- Atıkların işlenmesi ve giderilmesi, zararlıların kontrolü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşletmede hijyen ve sanitasyonun önemini bilir
2- Hijyenik işletme tasarımı yapabilir
3- Et ve sağlık arasındaki ilişkiyi bilir
4- Et İşletmelerinde kontaminasyon kaynaklarını bilir
5- Enfeksiyon kaynakları, portör muayeneleri ve mikroorganizmaların vücuda giriş ve çıkış yollarını bilir
6- Et işletmesinde kişisel hijyeni sağlamayı bilir
7- Et İşletmesinde temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını uygulamayı bilir
8- Et işletmelerinde kullanılan temizleme bileşikleri, dezenfektanlar ve sanitasyon ekipmanları ve sistemleri hakkında konusunda bilgi sahibi olur
9- Et işletmesinde kalite kontrol ve sanitasyon programı oluşturabilir
10- Atıkların işlenmesi ve giderilmesi, zararlıların kontrolü hakkında bilgi sahibi olur

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar