Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
interaktif öğretim yöntemleri
|
Dersin amacı
|
-Çocuğun özellikleri, gereksinimleri, hakları, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu tartışmak,
-Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin temel kavram ve ilkelerinin öğrenilmesini sağlamak,
-Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığım sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak,
-Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik anlayış kazandırmak,
-Çocuğun fiziksel, sosyal ve psikolojik yönden ve ailesi ile bir bütün olarak ele alınmasını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve kavramları incelenir. Sık karşılaşılan sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımları tartışılır. Bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlanır.
|
1- |
Derse hazırlık
|
2- |
Derse hazırlık
|
3- |
Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
|
4- |
Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
|
5- |
Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
|
6- |
Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
|
7- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
8- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
9- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
10- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
11- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
12- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
13- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
14- |
Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pediatri ve pediatri hemşireliğinin gelişimini açıklayacak
|
2- |
Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu açıklayacak
|
3- |
Çocuk sağlığına etki eden etmenleri açıklayacak
|
4- |
Çocuk sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası göstergeleri yorumlayacak
|
5- |
Çocuk sağlığına yönelik ulusal/ uluslararası bildirgeler, yasalar, yönetmelikler ve alınan kararları açıklayacak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
6
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013.
2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007.
3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007.
4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012.
6. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları ve ders konularına ilişkin makaleler...)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları)
2. ders konularına ilişkin güncel literatür
|
|