Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I İkinci düzey HEM 520 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli interaktif öğretim yöntemleri
Dersin amacı -Çocuğun özellikleri, gereksinimleri, hakları, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu tartışmak, -Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin temel kavram ve ilkelerinin öğrenilmesini sağlamak, -Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığım sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak, -Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik anlayış kazandırmak, -Çocuğun fiziksel, sosyal ve psikolojik yönden ve ailesi ile bir bütün olarak ele alınmasını sağlamak.
Dersin tanımı Sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve kavramları incelenir. Sık karşılaşılan sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımları tartışılır. Bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlanır.

Dersin içeriği
1- Derse hazırlık
2- Derse hazırlık
3- Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
4- Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
5- Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
6- Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu)
7- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
8- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
9- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
10- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
11- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
12- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
13- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
14- Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenlerin Çocuk Hakları, Uluslara arası ve ulusal durum ve yasal mevzuata göre tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pediatri ve pediatri hemşireliğinin gelişimini açıklayacak
2- Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu açıklayacak
3- Çocuk sağlığına etki eden etmenleri açıklayacak
4- Çocuk sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası göstergeleri yorumlayacak
5- Çocuk sağlığına yönelik ulusal/ uluslararası bildirgeler, yasalar, yönetmelikler ve alınan kararları açıklayacak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. 2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. 3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. 4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. 5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 6. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları ve ders konularına ilişkin makaleler...)
Yardımcı Kaynaklar 1. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları) 2. ders konularına ilişkin güncel literatür

Ders ile ilgili dosyalar