Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II |
Birinci düzey |
DKA403 |
Zorunlu |
7 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ KUŞAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere din öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirilme süreçleriyle ilgili bilgiler vermek, bunlarla ilgili olarak öğrencilere sınıf içi uygulamalar yaptırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilere din öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirilme süreçleriyle ilgili bilgiler verilmekte, bunlarla ilgili olarak öğrencilere sınıf içi uygulamalar yaptırılmaktadır.
|
1- |
Din Öğretiminde Problem Çözme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulanması (Beyin Fırtınası, 6 Şapkalı Düşünme-Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği)
|
2- |
Din Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi ve Uygulamaları
|
3- |
Din Öğretiminde Drama Yöntemi ve Uygulamaları
|
4- |
Din Öğretiminde Çoklu Zeka Kuramı ve Örnek İşlenişler
|
5- |
Din Öğretiminde Tam Öğrenme Kuramı ve Örnek İşlenişler
|
6- |
Din Öğretiminde Programlı Öğretim Modeli ve Uygulamaları
|
7- |
DKAB ders kitaplarının incelenmesi ve Kitap Kullanma Teknikleri (3 N, M Tablosu, Savları anlama, Yoç, Yoda)
|
8- |
Akvaryum, Kartopu, Tereyağı Ekmek, Sandeviç, Köşelenme, Dedikodu, Mahkeme
|
9- |
Beyin eseri, listeleme, Philips 66, Kavram karikatürü, Kart Gösterme, Hızlı Tur, Elma Desem Git-Armut Desem Kal, Tombala Tekniği
|
10- |
Pazar yeri, Bilgi Kese Kağıdı, Öğrenme Galerisi, Konuşma Halkası, Kim Yapar Bunu, Top Taşıma, Zıt Panel, Düşün Eşleş Paylaş Tekniği gibi yeni tekniklerin uygulanması
|
11- |
Din öğretiminde Kavram Öğretimi (Akrostiş ve Başka- Ters Başka Teknikleri) ve Örnek İşlenişler
|
12- |
Din Öğretiminde Kavram Haritalarının Hazırlanması ve Uygulama
|
13- |
Din Öğretiminde Genelleme Öğretimi
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel ve özel öğretim yöntemlerinin ilişkisini açıklayabilir.
|
2- |
Alanıyla ilgili örnek planlar hazırlayabilir.
|
3- |
Öğretim konusuna uygun yöntemleri seçebilir.
|
4- |
Öğretim yöntemiyle ilişkili teknikleri belirleyebilir.
|
5- |
Dini kavramların nasıl öğretim konusu yapılabileceğini açıklayabilir.
|
6- |
Zeka kuramlarının din öğretimine katkılarını açıklayabilir.
|
7- |
Din öğretiminde kullanılabilecek araç-gereçlerin özelliklerini söyleyebilir.
|
8- |
Din öğretimini ölçme ve değerlendirmede neler yapılabileceğini açıklayabilir.
|
9- |
Öğretim konusuna ilişkin uygun ölçme araçları hazırlayabilir.
|
10- |
Yeni öğretim tekniklerini din öğretimi alanında uygulayabilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
|
|
3- |
Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
4- |
Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
|
|
5- |
Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
|
|
6- |
Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
|
|
7- |
Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
|
|
10- |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
|
|
11- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
|
|
12- |
Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
|
|
14- |
Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
127
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Süleyman Akyürek, Din Öğretimi: Model, Strateji, Yöntem ve Teknikler, Nobel Yay., Ankara, 2009. Cemal Tosun - Recai Doğan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2002 2) Koordinatör, M. Şevki Aydın, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Klavuzu, MEB. Yayınları, 2001 3) M.Zeki Aydın, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İnceleme, Nobel Yayıncılık, 2003 4) Pelin Pektaş, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları, Özel Ceceli Okulları Yayınları, Ankara, 2002 5) Kudret Eren Yavuz, 7-12 Yaş Dönemi Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi, , Özel Ceceli Okulları Yayınları, Ankara, 2002 b.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 1994 2) Özcan Demirel, Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık, Ankara, 1999 3) Özcan Demirel, Genel Öğretim Yöntemleri, 1996 4) Mürüvvet Bilen, Kuramdan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayıncılık, 1999 5) Ergin Erginer, Öğretimi Planlama Uygulama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, 2000
|
|