Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > ÖNGERİLMELİ BETON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖNGERİLMELİ BETON İkinci düzey İNŞ 592 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öngerilmeli betonun teorik alt yapısını oluşturmak, çeşitli hesap yöntemleri ve şartname standartlarına göre hesap yapabilmek. İzostatik ve hiperstatik öngerilmeli beton projelerini farklı yöntemlere göre çözebilmek.
Dersin tanımı Öngerilmeli beton bileşenleri ve kullanılan malzemeler, öngerilme kayıpları, kesme ve eğilme etkisinde tasarım, sehim durumları, kullanılan ankraj çeşitleri, aderans, kiriş ve döşemelerde öngerilme.

Dersin içeriği
1- Öngerilmeli Betona Giriş
2- Öngerilme Elemanları
3- Öngerilme Kayıpları
4- Kesit Analizi
5- Eğilme Etkisinde Tasarım
6- Kesme ve Burulma Etkisinde Tasarım
7- Sehim ve Ters Sehim Durumları
8- Ara Sınav
9- Öngerilmeli Sistemlerde Ankrajlar
10- Aderans
11- Sürekli Kirişler
12- Dairesel Öngerilme
13- Eksenel Yüklü Elemanlar
14- Döşemeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öngerilmeli Beton Tanım, Öngerilme Yöntemleri, Öngerilmenin Üstünlükleri
2- Öngerilme Elemanları, Beton, Çelik, Ankraj
3- Öngerilme Kayıpları, Sürtünme Kaybı, Ankraj Kaçağı Kaybı, Gevşeme Kayıpları, Betonun Ani Elastik Kısalmasına Bağlı Öngerilme Kaybı, Sünme Kaybı, Büzülme Kaybı
4- Kesit Analizi, Öngerilme Kuvvetinin Hesabının Temel İlkeleri, Betonun Elastik Davrandığına Dayanan Yöntem, Basınç Merkezi Çizgisi Yöntemi, Yük Dengeleme Yöntemi
5- Eğilme Etkisinde Tasarım, Elastik Bölgede Hesaplar, Taşıma Gücü Sınır Durumu, Sınırlı Öngerilme, Kompozit Kirişler
6- Kesme ve Burulma Etkisinde Tasarım, Kesme Etkisinde Tasarım, Burulma Etkisinde Tasarım
7- Sehim ve Çatlak Kontrolü, Öngerilmeli Elemanlarda Sehim, Çatlamamış Kesit Ani Sehim Hesabı, Çatlamış Kesitlerde Sehim Hesabı, Uzun Süreli Sehim (Zamana Bağlı Sehim), Çatlak Kontrolü
8- Öngerilmeli Elemanlarda Aktarma, Aderans, Ankraj, Önçekmeli Elemanlar, Ard Çekmeli Elemanlar
9- Sürekli Kirişler, Hiperstatik Sistemler
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 3 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notu ve Sunumlar
Yardımcı Kaynaklar Öngerilmeli Beton Prof. Dr. Sıddık Şener, Engin Keyder

Ders ile ilgili dosyalar