Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖNGERİLMELİ BETON |
İkinci düzey |
İNŞ 592 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öngerilmeli betonun teorik alt yapısını oluşturmak, çeşitli hesap yöntemleri ve şartname standartlarına göre hesap yapabilmek. İzostatik ve hiperstatik öngerilmeli beton projelerini farklı yöntemlere göre çözebilmek.
|
Dersin tanımı
|
Öngerilmeli beton bileşenleri ve kullanılan malzemeler, öngerilme kayıpları, kesme ve eğilme etkisinde tasarım, sehim durumları, kullanılan ankraj çeşitleri, aderans, kiriş ve döşemelerde öngerilme.
|
1- |
Öngerilmeli Betona Giriş
|
2- |
Öngerilme Elemanları
|
3- |
Öngerilme Kayıpları
|
4- |
Kesit Analizi
|
5- |
Eğilme Etkisinde Tasarım
|
6- |
Kesme ve Burulma Etkisinde Tasarım
|
7- |
Sehim ve Ters Sehim Durumları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Öngerilmeli Sistemlerde Ankrajlar
|
10- |
Aderans
|
11- |
Sürekli Kirişler
|
12- |
Dairesel Öngerilme
|
13- |
Eksenel Yüklü Elemanlar
|
14- |
Döşemeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öngerilmeli Beton Tanım, Öngerilme Yöntemleri, Öngerilmenin Üstünlükleri
|
2- |
Öngerilme Elemanları, Beton, Çelik, Ankraj
|
3- |
Öngerilme Kayıpları, Sürtünme Kaybı, Ankraj Kaçağı Kaybı, Gevşeme Kayıpları, Betonun Ani Elastik Kısalmasına Bağlı Öngerilme Kaybı, Sünme Kaybı, Büzülme Kaybı
|
4- |
Kesit Analizi, Öngerilme Kuvvetinin Hesabının Temel İlkeleri, Betonun Elastik Davrandığına Dayanan Yöntem, Basınç Merkezi Çizgisi Yöntemi, Yük Dengeleme Yöntemi
|
5- |
Eğilme Etkisinde Tasarım, Elastik Bölgede Hesaplar, Taşıma Gücü Sınır Durumu, Sınırlı Öngerilme, Kompozit Kirişler
|
6- |
Kesme ve Burulma Etkisinde Tasarım, Kesme Etkisinde Tasarım, Burulma Etkisinde Tasarım
|
7- |
Sehim ve Çatlak Kontrolü, Öngerilmeli Elemanlarda Sehim, Çatlamamış Kesit Ani Sehim Hesabı, Çatlamış Kesitlerde Sehim Hesabı, Uzun Süreli Sehim (Zamana Bağlı Sehim), Çatlak Kontrolü
|
8- |
Öngerilmeli Elemanlarda Aktarma, Aderans, Ankraj, Önçekmeli Elemanlar, Ard Çekmeli Elemanlar
|
9- |
Sürekli Kirişler, Hiperstatik Sistemler
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
3
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
5
|
3
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notu ve Sunumlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öngerilmeli Beton Prof. Dr. Sıddık Şener, Engin Keyder
|
|