Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > RESME GİRİŞ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESME GİRİŞ 2 Birinci düzey RES104 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli TEORİK-UYGULAMA
Dersin amacı Çizginin bir yaratım ve anlatım aracı olarak olayları ve objeleri doğru yansıtabilmek. Nesneler dünyasını araştırmak ve sorgulamak., Desenin bir tasarım aracı olarak tüm olanaklarının kullanılarak öğrenciye önemli bir görsel formasyon kazandırmak. Öğrencinin sanatsal anlatım yeteneğinin, el becerisinin, görme ve algılama kapasitesini geliştirilmek. Yaratıcı çözümler üretecek temel bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmek.
Dersin tanımı Tüm sanat disiplenlerinin temeli olan desen, dünyayı algılamamız ve kavramamız için önemli bir yöntemdir. Görme, duyum ve estetikle ilgili deneyimimizin bir taşıyıcısı olan desen disiplini aynı zamanda görsel sanatların temel disiplinidir. Bu derste atölye ortamında canlı model, mekan ve kompozisyon çalışmaları aracılığı ile füzen, grafit, çini mürekkebi v.b. malzemeler kullanılarak ve çizim teknikleri gösterilerek, öğrencinin resimsel alt yapısı oluşturulacaktır.

Dersin içeriği
1- Desen dersinin içerik ve kapsamı. Kadraj alma ,görme konisinin tanımı ve kullanımı , gözü disipline etme yöntemleri. Yıl boyunca kullanacakları malzeme ve araçların gösterilmesi.
2- Organik ve geometrik şekillerden oluşan komposizyon çalışması. Kağıda yerleştirme, oran-orantı ve proporsiyona dikkat etme.
3- Organik ve geometrik şeklerden oluşan komposizyon çalışması. Kağıda yerleştirme, oran-orantı .Çizgi ile ton ve hacim çalışması.
4- Kurşun kalemle bayan torso çalışması, hareket, denge Düz ve sert çizgilerle çalışma. Planları ve sadece iç konturlar ile yüzeyleri görme , hacim verme. Formu oluşturan geometrik alt yapıdan yararlanma yöntemleri.
5- Kurşun kalemle erkek torso çalışması, hareket, denge Düz ve sert çizgilerle çalışma. Planları ve sadece iç konturlar ile yüzeyleri görme , hacim verme. Formu oluşturan geometrik alt yapıdan yararlanma yöntemleri.
6- Işık. Işığın çok yönlü ve farklı biçim ve durumlarda kullanımının sanat tarihinden görsel dokümanlarla anlatımı. Koyudan silinerek elde edilen çalışma.
7- VİZE
8- Organik nesne, geometrik şeklerden veya torsodan oluşan komposizyon çalışması
9- Kurşun kalemle canlı model çalışması, hareket, denge, düz ve sert çizgilerle çalışma. Planları ve sadece iç konturlar ile yüzeyleri görme , hacim verme. Formu oluşturan geometrik alt yapıdan yararlanma yöntemleri.
10- Kurşun kalemle canlı model çalışması, hareket, denge, düz ve sert çizgilerle çalışma. Planları ve sadece iç konturlar ile yüzeyleri görme , hacim verme. Formu oluşturan geometrik alt yapıdan yararlanma yöntemleri.
11- Kurşun kalemle canlı model çalışması, hareket, denge, çizgi ile ton oluşturma ve hacim verme . Amaç çizgiler kullanarak hem çizgisel hem de tonal desen yapmak.
12- Kurşun kalemle canlı model çalışması, çizgi ile modle etme, insan bedenine dair hacmin plastik değerlerini araştırma, detaya dayalı etüdler ve eskizler.
13- Desen konstruksyonunu daha iyi ve doğru olarak algılaması için öğrencilere büyük ustaların örneklerinden kopyalar yaptırmak.
14- Desen ve mekan, perspektif Mekan ve kompozisyon. Mekanı geniş bir bakış açısı ile değerlendirip kompozisyondaki hiyerarşik düzenlemeyi kurgulamak.
15- Lavi çalışması. Dış kontur çizgileri tarama ucu kullanılarak oblik ışık altında lavi tekniği ile plan ve yüzey araştırmaları yapılacak.
16- FİNAL
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Desenin içerik ve kapsamını öğrenerek çalışmlarına bu bilinci yansıtabilme
2- Doğru görme ve doğru aktarma, komposizyonu görsel hedefler doğrultusunda oluşturabilme
3- Çizginin gücünü farketme ve kendi çizgi karakterini oluşturma yönünde hareket edebilme
4- Çalışmalarında bütünlük ve ritm oluşturabilme
5- Karakalemi başarı ile uygulama anlatıma hizmet edecek ışığı yakalayabilme
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 6 90
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar -Çizginin Gücü, Haydar Çelik , Engin Yayınçılık , İstanbul ,1996 -Anatomy, Drawing School- Human- Animal- Comporative Anatomy, Konemann, 1996 -The Language of the Body Drawings, Pierre Paul Prudhon, Henry N. Abrams.Inc. Publiers, 1996 -İnsan Figürü Çizme Sanatı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 1993 -Çizgi ve Eller- Osman Hamdi Bey’den Günümüze Türk Resminde Desen,Y.K.Y.,2001 -Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin -Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John

Ders ile ilgili dosyalar