Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > PAKET PROGRAMLAR İLE İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PAKET PROGRAMLAR İLE İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ Üçüncü düzey BİS 507 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Ders haftada 2 saat teorik ve 2 saat pratik olarak yürütülür.
Dersin amacı Bu derste öğrencilerin temel hipotez testleri dışında sıklıkla kullanılmakta olan lojistik regresyon analizleri, sağkalım analizleri, tanı testlerinin değerlendirilmesi, uyum analizleri ve temel çok değişkenli istatistiksel analizleri R ve çeşitli istatistiksel programlarda uygulayabilmeleri, çıktıları yorumlayabilmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sağlık alanındaki çalışmalarda ve diğer alandaki yapılan çalışmalardaki verilerin analiz edilip doğru yorumlanamabilmesi için gerekli istatistiki kavramların verilmesi ve bu kavramların doğru veri setlerinde nasıl uygulanması gerektiği gösterilmesidir.

Dersin içeriği
1- R, Rcmdr ve R paketleri
2- Lojistik regresyon analizleri ve uygulamaları
3- Sağkalım analizleri ve uygulamaları
4- Tanı testlerinde kullanılan istatistiksel ölçümler ve uygulamaları
5- ROC analizleri ve uygulamaları
6- Sınıf içi korelasyon katsayısı, konkordans katsayısı ve uygulamaları
7- Passing-Bablok analizi, Deming regresyon ve uygulamaları
8- Faktör analizi ve uygulamaları
9- Kümeleme analizleri ve uygulamaları
10- Ayırma analizleri ve uygulamaları
11- Çoklu regresyon analizleri ve uygulamaları
12- Proje
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Paket programları kullanabilme
2- Birden fazla paket program çıktısı analiz sonuçlarına göre karşılaştırabilme
3- Sağ kalım, Logistik gibi özel analiz yöntemlerinin çıktılarının yorumlanabilmesi
4- Veri girişlerinde görülen eksikliklerin giderilmesi
5- Paket programları sentez edebilme uygun veri setine göre analizleri uygulayabilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar