Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > KORENİN DÜŞÜNSEL YAPISI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORENİN DÜŞÜNSEL YAPISI I Birinci düzey KDE413 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Korece
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GIL WON LEE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. JUNG SUK YOO
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Karşılıklı tartışma ortamında- görsel ve işitsel materyaller vasıtasıyla TOPIK sınavından örnekler çözme
Dersin amacı Korece’de daha da gelişirken mezuniyet sonrası gerekli olacak TOPIK sınavı''nda yeterli seviyeye ulaşmak
Dersin tanımı Bu ders sayesinde öğrenciler Korece alanında yazma, okuma, dinleme, gramer alanlarında yüksek seviyede bilgi edinimi ve bilgisini ölçebilecek çoktan seçmeli sınava hazırlık yapabilir.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Ödevler (Sunum ve Tanışma)
2- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümü
3- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümünü inceleme ve değerlendirme
4- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü
5- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
6- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü
7- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
8- ARA SINAV
9- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümü
10- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan 50 soru çözümünü inceleme ve değerlendirme
11- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü
12- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan okuma bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
13- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü
14- İleri Seviye Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)''ndan dinleme bölümü 30 soru çözümü inceleme ve değerlendirme
15- FİNAL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yapmayı öğrenir.
2- Alanında yazılmış bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
3- Bireysel olarak veya ekip ile akademik çalışma yapmayı öğrenir.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar