Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
YSYB 103 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yönetim biliminin temellerinin verilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Yönetime dair kavramlar, yönetimin niteliği, önemi, yönetim düşüncesinin gelişimi,evrensel yönetim teorileri ve yönetim fonksiyonlarının incelenerek yönetim biliminin temellerinin oluşturulması.
|
1- |
Yönetimin tanımı, önemi, yönetici ve örgüt kavramları
|
2- |
Yönetimin tarihçesi; bilimsel yönetim öncesi dönem
|
3- |
Yönetim yaklaşımları: Klasik Yönetim Yaklaşımı
|
4- |
Yönetim yaklaşımları: Neoklasik Yönetim Yaklaşımı
|
5- |
Modern yönetim yaklaşımları: Sistem yaklaşımı
|
6- |
Modern yönetim yaklaşımları: Durumsallık yaklaşımı
|
7- |
Modern yönetim yaklaşımları: Toplam Kalite Yönetimi
|
8- |
Planlama Süreci (Ara Sınav)
|
9- |
Yönetim Fonksiyonları –Planlama
|
10- |
Örgütleme
|
11- |
Yürütme
|
12- |
Koordinasyon
|
13- |
Denetleme
|
14- |
Yönetimde son gelişmeler ve genel değerlendirme
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hem özel hem de kamu sektörü ile yönetimi ile ilgili temel bilgi, başarılı bir spor yöneticisi olmak için gerekli altyapının edinimi
|
2- |
bilgi ve beceri ile donatılmış spor yöneticisi
|
3- |
Yeterli Liderlik niteliklerini taşıyabilmek
|
4- |
Bu yolları kullanarak insanları etkileyebilmek
|
5- |
Uygun bir bürokrasi içerisinde doğru haraket edebilmek
|
6- |
Spor Yönetimi ile ilgili bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
67
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eren,E; Yönetim ve Organizasyon, İst. Ünv. İşt. Fak. Yay. İstanbul, 1991 Baransel, A.; Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, Avcıol Basım, İstanbul, 1993 Öztekin A,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Contemporary Sport Management (Paul Pedersen,Janet Parks,Jerome Quarterman,Lucie Thibault)
|
|