Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ Birinci düzey YSYB 103 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yönetim biliminin temellerinin verilmesi.
Dersin tanımı Yönetime dair kavramlar, yönetimin niteliği, önemi, yönetim düşüncesinin gelişimi,evrensel yönetim teorileri ve yönetim fonksiyonlarının incelenerek yönetim biliminin temellerinin oluşturulması.

Dersin içeriği
1- Yönetimin tanımı, önemi, yönetici ve örgüt kavramları
2- Yönetimin tarihçesi; bilimsel yönetim öncesi dönem
3- Yönetim yaklaşımları: Klasik Yönetim Yaklaşımı
4- Yönetim yaklaşımları: Neoklasik Yönetim Yaklaşımı
5- Modern yönetim yaklaşımları: Sistem yaklaşımı
6- Modern yönetim yaklaşımları: Durumsallık yaklaşımı
7- Modern yönetim yaklaşımları: Toplam Kalite Yönetimi
8- Planlama Süreci (Ara Sınav)
9- Yönetim Fonksiyonları –Planlama
10- Örgütleme
11- Yürütme
12- Koordinasyon
13- Denetleme
14- Yönetimde son gelişmeler ve genel değerlendirme
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hem özel hem de kamu sektörü ile yönetimi ile ilgili temel bilgi, başarılı bir spor yöneticisi olmak için gerekli altyapının edinimi
2- bilgi ve beceri ile donatılmış spor yöneticisi
3- Yeterli Liderlik niteliklerini taşıyabilmek
4- Bu yolları kullanarak insanları etkileyebilmek
5- Uygun bir bürokrasi içerisinde doğru haraket edebilmek
6- Spor Yönetimi ile ilgili bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eren,E; Yönetim ve Organizasyon, İst. Ünv. İşt. Fak. Yay. İstanbul, 1991 Baransel, A.; Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, Avcıol Basım, İstanbul, 1993 Öztekin A,
Yardımcı Kaynaklar Contemporary Sport Management (Paul Pedersen,Janet Parks,Jerome Quarterman,Lucie Thibault)

Ders ile ilgili dosyalar