Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Birinci düzey |
GM 319 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜLAL KESMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZÜLAL KESMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim ve sunuş şekli
|
Dersin amacı
|
Mikrobiyoloji biliminin ortaya çıkışı ve gelişimi, mikroorganizmaların hücre şekilleri, metabolizması, gelişme özellikleri gibi konular hakkında bilgilendirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, mikroorganizmaların tanımı ve sınıflandırılması, mikroororganizmaların hücresel yapıları, metabolizmaları ve üreme şekilleri, mikrobiyal genetik, mikroorganizma gruplarının genel özellikleri anlatılır.
|
1- |
Mikrobiyolojinin tanımı ve temel esasları
|
2- |
Mikrobiyolojinin tarihi ve kapsamı,
|
3- |
Mikroorganizmaların hücre yapısı
|
4- |
Mikrobiyal Metabolizma
|
5- |
Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve sınıflandırılmasındaki temel yöntemler
|
6- |
Bakteriler ve özellikleri
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Funguslar ve özellikleri
|
9- |
Parazitler ve özellikleri
|
10- |
Virüsler ve özellikleri
|
11- |
Mikroorganizmalarda çoğalma ve gelişmenin kontrol altına alınması
|
12- |
Mikroorganizmaların yararlı ve zararlı etkileri
|
13- |
Mikrobiyal genetik
|
14- |
İmmunolojinin tanımı, antikor ve antijen ve bunların reaksiyonları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mikrobiyolojinin tarihsel gelişimi, temel esasları hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Mikroorganizmaların beslenmeleri ve gelişme koşullarını öğrenme
|
3- |
Taksonomi ve Mikroorganizmaların sınıflandırılmaları hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Mikrobiyal gelişme ve gelişme kinetiğini kavrama
|
5- |
Prokaryotların hücre yapılarını, sınıflandırılmalarını ve metabolizmalarını öğrenme
|
6- |
Fungusların genel özellikleri, çoğalmaları ve gelişme koşullarını kavrama
|
7- |
Protistlerin hücre yapıları özellikleri, sınıflandırılmaları ve gelişme koşulları hakkında bilgi sahibi olma
|
8- |
Virüslerin ve bakteriyofajların özellikleri, sınıflandırılmaları, genetik yapıları ve çoğalmalarını öğrenme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mikrobiyoloji (Prof. Dr. Nezihe Tunail, 2009 Pelin Ofset, Ankara)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BROCK MİKROORGANİZMALARIN BİYOLOJİSİ
Yayınevi: Palme Yayınevi
|
|