Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DEPOLANMIŞ ÜRÜN ZARARLILARI |
Birinci düzey |
BTS316 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT MUŞTU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Depo, ev, ambar, silo ve gıda üretimi yapan yerlerde zararlı böcek, akar ve kemirgenleri tanıtmak, zarar şekilleri, biyolojileri ve ekolojileri ve mücadeleleri konularında bilgiler vermek ve ayrıca depolanmış ürün zararlılarıyla mücadelenin genel prensipleri hakkında bilgileri vermek
|
Dersin tanımı
|
Depolanmış ürün zararlılarının tanıtılması. Depolanmış ürün zararlılarıyla savaşın genel prensipleri öğretilmesi
|
1- |
Depolanmış Ürünlerde Zararlıların Önemleri
|
2- |
Sitophilus granarius (Buğday biti), S. zeamais (Mısır biti), S. oryzae (Pirinç biti)
|
3- |
Tiribolium confusum (Kırma biti), T. castaneum (Un biti), Trogoderma granarium (Khapra böceği)
|
4- |
Rhyzopertha dominica (Ekin kambur biti), Oryzaephilus surinamensis (Testereli böcek), O. mercator,
|
5- |
Cryptolestes ferrugineus (Küçük kırma biti), C. pusillus, C. turcicus
|
6- |
Tenebrio molitor (Un kurdu), T. obscurus,Ephestia kuehniella (Değirmen güvesi), Ephestia cautella (Kuru incir kurdu)
|
7- |
Plodia interpunctella (Kuru meyve güvesi), Tenebrioides mauritanicus (Ekin kara böceği), Gnathecerus cornutus, G. maxillosus(Boynuzlu böcekler)
|
8- |
Latheticus oryzae (Pirinç kırma biti), Acarus siro (Hububat akarı), Sitotroga cerealella (Arpa güvesi)
|
9- |
Pyralis farinalis (Un güvesi), Paralipsa gularis (İç fındık güvesi), Carpophilus spp. (Ekşili böcekler), Carpophilus hemipterus, C. dimidiatus, C. mutilatus
|
10- |
Ephestia figuliella (Kuru üzüm güvesi), Carpoglyphus lactis (Kuru meyve akarı), Ephestia elutella (Tütün güvesi)
|
11- |
Lasioderma serricorne (Tatlı kurt, Sigara böceği), Acanthoscelides obtectus (Fasulye tohum böceği), Callosobruchus maculatus (Börülce tohum böceği)
|
12- |
Hamam böcekleri
|
13- |
Tineola biselliella (Elbise güveleri)Tinea pellionella, Attagenus megatoma
Anthrenus verbasci, fare ve sıçanlar
|
14- |
Depolanmış Ürün Zararlıları ile Savaşım Yöntemleri
|
15- |
final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Depolanmış ürünlerin önemi öğrenilir
|
2- |
Depolanmış ürünlerde zararlı böcek, akar ve kemirgen türleri tanır
|
3- |
Depolanmış ürün zararlıları ile mücadele yöntemleri öğrenilir
|
4- |
Depolarda bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olur
|
5- |
Depolanmış ürün zararlılarının biyo-ekolojileri hakkında bilgiler öğrenilir
|
6- |
Depolanmış ürün zararlıları konusunda danışmanlık becerisi kazanır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
|
|
8- |
6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
|
|
9- |
7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
10- |
7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
11- |
7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
12- |
8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
|
|
13- |
8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
14- |
9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
15- |
10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
16- |
11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
17- |
12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
|
|
18- |
13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yaşar, B. (1996). Depo zararlıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi ders kitabı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hill, D. S. (2002). Pest of Stored Foodstuffs and Their Control. Kluwer Academic Publishing
|
|