Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL-I Birinci düzey ENM 309 Zorunlu 5 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNEM KULLUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Sınıfta sözlü anlatım, problem çözme saatleri, yönlendirilmiş okumalar,öğrenciler ile aktif sınıf çalışmaları
Dersin amacı Belirli miktar ve kalitedeki ürünlere olan talebi veya siparişleri zamanında karşılamak için var olan kaynakları en uygun şekilde kullanmak üzere kullanılan yöntem ve teknikleri öğretmek.
Dersin tanımı Üretim planlama ve kontrol ile ilgili temel kavramları, talep tahminini, bütünleşik planlamayı, ana üretim çizelgelemeyi ve malzeme ihtiyaç planlamayı içermektedir.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Talep Tahmini
3- Talep Tahmini
4- Talep Tahmini
5- Malzeme Yönetimi
6- Bütünleşik Planlama
7- Bütünleşik Planlama
8- Yıl içi sınavı
9- Bütünleşik Planlama
10- Ana Üretim Çizelgeleme
11- Malzeme İhtiyaç Planlaması
12- Malzeme İhtiyaç Planlaması
13- Malzeme İhtiyaç Planlaması
14- Kapasite Planlama
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üretim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak
2- Tahminleme problemini tanımlama, analiz etme ve çözme uygulama becerisi kazanmak
3- Bütünleşik planlama ile gelecek dönemdeki üretim, talep ve stok düzeylerini dönemler itibariyle toplu olarak planlama becerisi kazanmak
4- Bütünleşik planlamadan Ana Üretim Çizelgesini oluşturabilme ve yorumlama becerisi kazanmak
5- Malzeme yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak ve malzemeleri sınıflandırmak
6- Malzeme İhtiyaç Planlaması hakkında bilgi sahibi olmak ve Malzeme İhtiyaç Planı oluşturabilmek. Kapasite Planlama hakkında bilgi sahibi olmak ve kapasite planı oluşturabilmek
7- Örnek olay üzerinde üretim planlama becerisi kazanmak
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 5 10
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 6 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     163
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Steven Nahmias, Production and operations analysis Prof. Dr. Mehmet Tanyaş, Yrd. Doç. Dr. Murat Baskak, Üretim planlama ve kontrol
Yardımcı Kaynaklar Joseph S. Martinich, Production and Operations Management, An Applied Modern Approach, John Wiley & Sons, 1997. William J. Stevenson, Production/Operations Management, Fifth Edition, Irwin,1996 Norman Gaither, Production and Operations Management, Fifth Edition, Dryden, Press, 1992. [4] Richard B. Chase, Nicholas J. Aquilona, Production and Operations Management: A life Cycle Approach, Sixth Edition, Irwin, 1992. Joseph G. Monks, İşlemler Yönetimi, Çeviri: Sevinç Üreten, Schaum’s Outlines, 2. Baskı, Nobel Yayınevi, 1996

Ders ile ilgili dosyalar