Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Birinci düzey |
GZM 203 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEMİH YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün eğitim (yüz yüse)
|
Dersin amacı
|
Bu derste mikroorganizmaların yapı ve özelliklerinin, sınıflandırmalarının, canlılık için önemlerinin ve tanımlanmalarının kavratılması amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste mikroorganizmaların sınıflandırılması, yapı ve fizyolojileri, genetik özellikleri ile antimikrobik maddeler, normal floralar, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerine, mikroorganizmaların hayvan hastalıkları ile ilişkisi, mikroorganizmaların tanımlanması için yapılan laboratuvar işlemlerine ve bu amaçla kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılmaları konularına yer verilmiştir.
|
1- |
Mikrobiyolojiye giriş; mikroorganizmaların sınıflandırması
|
2- |
Mikroorganizmalarda üreme
|
3- |
Mikrobiyel metabolizma
|
4- |
Mikrobiyel fizyoloji
|
5- |
Mikrobiyel fizyoloji
Mikroorganizma-hayvan ilişkisi
|
6- |
Konukçu mikrob ilişkisi, Patojenisite
|
7- |
Mikrobiyel hastalıkar
Zoonoz
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Prokaryot-Ökaryot mikroorganizmalar ve özellikleri
|
10- |
Prokaryot-Ökaryot mikroorganizmalar ve özellikleri
|
11- |
Mikrobiyel genetik, Prokaryoik DNA ve RNA metabolizması
|
12- |
Virüsler ve özellikleri
|
13- |
Funguslar ve özellikleri
|
14- |
Funguslar, ilgili filumlar ve özellikleri
|
15- |
YARIYIL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mikroorganizmaların yapısal ve fizyolojik özelliklerini bilir
|
2- |
Prokaryot-Ökaryot mikroorganizmaları ayırtedebilir ve özelliklerini bilir
|
3- |
Mikroorganizma gruplarını ifade edebilir: Bakterileri, Virüsleri, fungusları ve özelliklerini bilir
|
4- |
Mikrobiyel fizyolojiyi anlar
|
5- |
Mikrobiyel patojenisiteyi bilir
|
6- |
Organizmalarda mikroflorayı bilir ve etkisini anlar
|
7- |
Mikroorganizmaların genel özelliklerini bilir
|
8- |
Mikroorganizmalarda beslenme ve büyüme dinamiklerini bilir
|
9- |
Mikrobiyel metabolik olayları bilir
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
|
|
3- |
Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
|
|
4- |
Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
|
|
5- |
Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
|
|
6- |
Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
|
|
7- |
Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
|
|
8- |
Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
|
|
9- |
Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
|
|
10- |
Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
|
|
11- |
Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
|
|
12- |
Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
|
|
13- |
Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
|
|
14- |
Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
2
|
2
|
4
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Michael T. Madigan, John M. Martinko, David Stahl. Biology of Microorganisms (13th Edition). Pearson Education Inc.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Zihni Demirbağ. Genel Mikrobiyoloji.
|
|