Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZİK TARİHİ I |
Birinci düzey |
MÜZ217 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SÜHEYLA ÇİÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Müzik’te genel olarak belli ölçütlerle her çağın özelliklerine, bestecileri ve besteci yapıtlarına ayrıntılı şekilde eğitebilmek. Bir sanat akımının anlatımı, onun çağdaş kültüre kattığı renk ve önemini tahlil edebilme. Farklı dönemleri kapsayan müzik eserlerini dinleme yolu ile hangi tarz, zaman ve kültür yapılarına sahip olduğunu ayırt edebilme.
|
Dersin tanımı
|
Ders, müzik hakkında düşünceleri, müziğin sosyal organizasyonu, repertuvarları ve müziğin maddi kültürünü müzik örnekleriyle inceler
|
1- |
Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
|
2- |
İlkçağ uygarlıkları. Mısır, Sümer, Çin, Hindistan, Yahudi geleneği. Eski Yunan, Roma medeniyeti.
|
3- |
Orta Çağ. Gezgin Şarkıcılar. Gotik Çağ.
|
4- |
Rönesans Müziğinin Özellikleri. Altın Çağ ( Geç Rönesans ).
|
5- |
Barok Dönem. Operanın doğuşu.
|
6- |
Olgun Barok Dönemi. J.S.Bach. G.F. Hendel.
|
7- |
Konuların tekrarı.
|
8- |
SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
|
9- |
SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
|
10- |
Klasik Dönem. Klasik Çağı Hazırlayan Akımlar.
|
11- |
18. Yüzyılın Sonuna Doğru. C.W.Gluck, F.J. Haydn.
|
12- |
W.A. Mozart’ın sanatı. W.A. Mozart’ın Operaları.
|
13- |
L.W. Beethoven’in Önemi.
|
14- |
19. Yüzyılın Başlarında Dünya Tarihi ve kültürü.
|
15- |
Konuların tekrarı.
|
16- |
FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
|
17- |
FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Batı Müziği eserleri üzerinde tahlil yapabilme.
|
2- |
Müzik yapıtları eleştirisi, Müzik Tarihi, Estetik ve Uygulamadan oluşan sanat eğitiminde dört disiplini kavrayabilme. Araştırma yapma ve tahlil yöntemlerini kavrayabilme.
|
3- |
Batı müziği oluGum tarihini ana hatlarıyla bilmek ve Batı Müziği Tarihine ait dönemleri ve bu dönemlerin müziksel özelliklerini tanımak
|
4- |
Sanat ve müziğin insan ve toplum hayatındaki yeri.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Say, Ahmet; Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994, Ankara. İlyasoğlu, Evin; Cemal Reşit Rey – Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintiler; YKY. İst, 1997. İlyasoğlu, Evin; Zaman İçinde Müzik, YKY.İst, 2001. ???????????, ?. , ????? ?? ???? ???????? ?????? ???????????; ????, ??????, 1996. ????????, ?. , ????????? ????? ??????; ????, ????????, 1993. ???????, ?. , ?????? ??????????? ??????????; ????, ???????? ??????????, 2003. ????????, ?. ?. , ??????? ?? ?? ??? ????? ???????????; GENUG or not GENUG, ?????? ?? ??????? ????. ?., ??????????, 1994, ?. 173-186. ??????? ????????? ????????????. II ?. ?., 1970. ?????????, ?., ?????????????? ?????????????? ????????; ?., ??????, 1952. ??????, ?.,????????? ???????????? ????????; ?., ??????, 1961. ???????, ?., ???????????? ?????? ?? ????; ?.-?., ????????? ??????????, 1976. ??????, ?., ??????? ??????????? ????????; ?., ??????????????? ??????????? ????????????, 1935. ????-?????????, ?., ??????????? ???????????????; ?., ??????, 1984.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|