Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK Üçüncü düzey İNŞ 643 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF DR ZÜLKÜF KAYA DOÇ DR ERDAL UNCUOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Dersliklerde normal eğitim
Dersin amacı Akademik çalışmalarda bilimsel araştırmanın nasıl yapılması ve etik kurallara ne şekilde uyulması gerektiğini öğrencilere anlatabilmek.
Dersin tanımı Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik Kurallarının İncelenmesi, Araştırılması ve Tartışılması.

Dersin içeriği
1- Bilgi ve Kaynağı, Bilimin Tanımı, İşlevi ve Türleri, Bilimsel Yöntemin Tanımı ve Temel Nitelikleri
2- Araştırmanın Tanımı, Türleri, Nitelikleri, Araştırma Önerisi ve Rapor Hazırlama
3- Araştırmanın Süreç ve Teknikleri başlığı altında; Giriş, Yöntem, Bulgular ve Yorum, Özet, Yargı ve Öneriler olarak özet bilgi sunumu
4- Giriş bölümü; Problem, Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlılıklar ve Tanımlar
5- Yöntem bölümü; Araştırma Modeli, Evren ve Örneklem, Veriler ve Toplanması, Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması yer almaktadır.
6- Bulgular ve Yorum, Özet, Yargı ve Önerilerin içeriğinin hazırlanması
7- Kaynakça Oluşturma, Kaynak Gösterme ve Alıntı Yapma Tekniklerinin incelenmesi
8- ARASINAV
9- Bilimsel bir makalede; Başlık, Yazarlar ve Adresleri, Giriş, Kısa Özet, Malzeme ve Yöntem, Sonuçlar, Tartışma, Teşekkür’ün yazılması
10- Bilimsel bir makalede; Kaynakçanın Oluşturulması ve Kaynaklara Atıf yapılması
11- Tarama/Değerlendirme Makalesinin nasıl yazılacağı incelenmesi
12- Bilimsel Veritablarının Kullanımı
13- Alıntılama paket programlarının kullanımı
14- Öğrenciler tarafından hazırlanacak bir Araştırma Önerisinin ve bir Tez Önerisinin tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin bilimsel düşünebilme ve çalışabilme yeteneklerinin geliştirilmesi.
2- Öğrencilerin çalışma ve araştırmalarında her türlü ön yargıdan uzak durarak, bilimsel yöntemi kullanabilmeleri.
3- Öğrencilerin bir araştırmayı bilimsel disiplin içerisinde sürdürüp, sonuca ulaşabilecek yöntem bilgisi kazanmaları.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar