Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ BAŞGÜN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Ali BAŞGÜN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Afetlerde acil sağlık hizmetleri ve afetlerde ilk yardım uygulamaları konusunda öğrencilere bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Afetlerin özellikleri, Hızlı durum değerlendirmesi, Afetlerde acil sağlık hizmetlerinin özellikleri , Afetlerde doğru davranışlar, Afetlerde ilk yardım ve triaj uygulamaları.
|
1- |
Derse Giriş, Ders tanıtımı, planı ve amacı, Afetler/Olağan Dışı Durumlar
|
2- |
Afetlerin Sınıflandırılması
|
3- |
Afetlere İlişkin Mevzuat
|
4- |
Türkiye''''de Afet ve Önemi
|
5- |
Afet Yönetimi ve Planlanması
|
6- |
Afet Yönetimi Sistemi
|
7- |
Türkiye''''de Afet Yönetimi
|
8- |
Vize
|
9- |
Afetlerde Acil Sağlık Hizmetleri Verilmesinde Engeller
|
10- |
Afetlerde Sağlık Hizmetleri
|
11- |
Afetlerde TRİAJ
|
12- |
Afetlerde ilk Yardım I
|
13- |
Afetlerde ilk Yardım II
|
14- |
Afet Sırasında Doğru Davranışlar
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Afetlerin özelliklerini tanımlar,
|
2- |
Afetlerde yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.
|
3- |
Afetlerde acil sağlık hizmetleri organizasyonlarını belirtir.
|
4- |
Afetlerde TRİAJ ve ilk yardım uygulamalarını bilir.
|
5- |
Afet sırasında doğru davranışları tanımlar
|
6- |
Afetlere karşı farkındalığı artar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
28
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|