Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > PCR VE UYGULAMA ALANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PCR VE UYGULAMA ALANLARI İkinci düzey VZT 550 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL AKYÜZ, DOÇ. DR KORHAN ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ESMA GAMZE AKSEL, ARŞ. GÖR FADİME ÖZDEMİR
Dersin veriliş şekli Ödev, sunu ve konu anlatımı
Dersin amacı Öğrencilere PCR tekniği hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı POLİMERAZ ZİNCİR REAKSİYONU VE KULLANIMI

Dersin içeriği
1- DNA yapısı ve DNA çeşitleri
2- RNA yapısı ve RNA çeşitleri
3- DNA replikasyonu
4- Trasnkripsiyon, translasyon
5- DNA izolasyonu
6- DNA konsantrasyonun belirlenmesi
7- PCR tarihçesi
8- Vize Sınavı
9- PCR ve uygulama yöntemleri
10- PCR çeşitleri
11- Klasik PCR ve Real-Time PCR arasındaki farklar
12- Real-Time PCR verilerinin yorumlanması
13- PCR uygulaması, Elektroforez
14- PCR verilerinin yorumlanması
15- Günümüzde PCR kullanımı ve faydaları
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DNA izolasyonu
2- DNA konsantrasyonun belirlenmesi
3- PCR ve uygulama yöntemleri
4- PCR çeşitleri
5- Real-Time PCR verilerinin yorumlanması
6- Elektroforez
7- Günümüzde PCR kullanımı ve faydaları
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 8 40
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar