Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > HALKLA İLİŞKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER Birinci düzey A-İŞL416 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MUHİBBİ SUAT AKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHİBBİ SUAT AKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konu anlatımı ve sunum yoluyla işlenmektedir.
Dersin amacı Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri, halkla ilişkilerde kullanılan araç ve yöntemleri tarihsel perspektif içerisinde genel hatları ile öğrenciye tanıtmak ve öğrencilerin halkla ilişkiler alanında özgün bir iletişim faaliyeti oluşturmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders halkla ilişkiler konusu ile ilgili teorik ve uygulamaları içeren bir derstir

Dersin içeriği
1- Dersin genel tanıtımı
2- Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla İlişkilerde Temel Faaliyet Alanları
3- Halkla ilişkilerin Tarihi
4- Halkla İlişkiler ve İletişim
5- Kamuoyu
6- Arasınav
7- Halkla İlişkiler ve Yönetim
8- Etik
9- Medya İlişkileri
10- Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya
11- Halkla İlişkiler Kampanyası Araştırma
12- Halkla İlişkiler Kampanyası Uygulama
13- Halkla İlişkiler Kampanyası Değerlendirme
14- Öğrenci Sunumları
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- •Halkla ilişkilerin tarihi gelişimini yorumlayabilecektir.
2- •Halkla ilişkilerin kamu sektöründe ve özel sektördeki önemini yorumlayabilecektir.
3- •Halkla ilişkiler uzmanlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilecektir.
4- •Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
5- •Halkla ilişkilerin temel ilkelerini yorumlayabilecektir.
6- •Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve yöntemleri tanımlayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Zeyyat Sabuncuoğlu Halkla İlişkiler
Yardımcı Kaynaklar halkla ilişkiler konusu ile ilgili makalelerden yararlanılmaktadır.

Ders ile ilgili dosyalar