Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR.Özlem IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Öğrenci Merkezli
|
Dersin amacı
|
Çağdaş toplum, her gün farklı ve yeni sorunlar getirmektedir. Bireylerin yaşamını doğrudan etkileyen bu sorunlarla başa çıkmanın güçlüklerinin tartışılmaktadır
|
Dersin tanımı
|
bu derste, bireylerin çevrelerine çözüm üreterek etkin biçimde katılma yolları ele alınmaktadır.
|
1- |
Toplumsal yapı, toplumsal etkileşim, grup, toplumsallaşma, toplumsal değişim, toplumsal kurumlar ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Toplumsal Grup Nedir?
|
3- |
Toplumsal Grup Çeşitleri
|
4- |
Toplumsal Grup Yapısının Temel Nitelikleri
|
5- |
Toplumsal Grubun Özellikleri
|
6- |
Vize
|
7- |
Vize
|
8- |
Toplumsal Gruba Yönelik Kuramlar
|
9- |
Medya, Kitle İletişimi ve Toplum
|
10- |
Öğrenci Sunumu
|
11- |
Öğrenci Sunumu
|
12- |
Öğrenci Sunumu
|
13- |
Final
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bireysel ve toplumsal düzeyde etkili din hizmeti sunabilmek için gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmiş olacaklardır.
|
2- |
Toplumsal yapıları kavramak
|
3- |
Toplumsal yapılar içerisinde var olan etkileşimi anlamak.
|
4- |
Birey davranışlarının toplumsal etkileşim sürecindeki etkisini kavramak
|
5- |
Toplumsal davranış kalıplarını anlamak
|
6- |
Ortak değerler bağlamında toplumsal etkileşimi yorumlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
6
|
6
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
4
|
8
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dünden Bugüne Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Mehmet Zencirkıran / Nova Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sanatlar ve Toplumsal Etkileşim, Mukadder Çakır Aydın / E Yayınları.
|
|