Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi (y.l) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey ATA 711 Zorunlu 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TEKİN AYCAN TAŞCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Yüksek Lisans Programının amacı öğrenciye Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihİ alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli araştırma yöntemleri, değerlendirme ve analiz yeteneklerini, vazgeçilmez etik kuralları verebilmek
Dersin tanımı TEZ ÇALIŞMASI

Dersin içeriği
1- Bu derste öğrencinin bütün birikimlerini kullanarak İnkılap Tarihi alanında bir konuda yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda edindiği bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürüp sunması sağlanacaktır. Bu sayede öğrenci mesleki yaşamında hazırlayacağı çalışmalar için tecrübe kazanmış olacaktır.
2- Tez ile ilgili çalışmalar
3- Tez ile ilgili çalışmalar
4- Tez ile ilgili çalışmalar
5- Tez ile ilgili çalışmalar
6- Tez ile ilgili çalışmalar
7- Tez ile ilgili çalışmalar
8- Tez ile ilgili çalışmalar
9- Tez ile ilgili çalışmalar
10- Tez ile ilgili çalışmalar
11- Tez ile ilgili çalışmalar
12- Tez ile ilgili çalışmalar
13- Tez ile ilgili çalışmalar
14- Tez ile ilgili çalışmalar
15- Tez ile ilgili çalışmalar
16- Tez ile ilgili çalışmalar
17- Tez ile ilgili çalışmalar
18- Tez ile ilgili çalışmalar
19- Tez ile ilgili çalışmalar
20- Tez ile ilgili çalışmalar

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cumhuriyetin kurucusu olan Atatürkün felsefesini anlama ve bunu içselleştirme
2- Türk devrimini genel devrim teorilerini kullanarak açıklama ve yorumlama
3- Osmanlıdan Cumhuriyete geçişte politik, sosyal, kültürel ve ekonomik alanlardaki değişimlerin farkında olma
4- Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik sorunlara yönelik çözüm önerileri getirebilme
5- Demokratik katılıma açık olma, vatandaşlık hak ve sorumluluklarının farkında olma
6- Akademik etiğin gerekliliklerine dikkat göstererek düşüncelerini anlamlı bir biçime dönüştürebilme ve yazıyla ifade edebilme
7- Diğer çalışmalar
8- Diğer çalışmalar
9- Diğer çalışmalar
10- Diğer çalışmalar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3- Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4- Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5- TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6- TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7- Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 3 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 15 45
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 20 20 400
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 11 154
Toplam iş yükü     629
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar