Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > INTERNATIONAL TRADE PRACTICES II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTERNATIONAL TRADE PRACTICES II Birinci düzey A-SRV402 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri There is no official prerequisite for this course. However, those students who are interested in embarking the career after final semester will benefit from this course.
Eğitimin dili English
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İBRAHİM AKYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Ibrahim Akyüz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Face to Face
Dersin amacı After successful completion of this course he/she should also be able to improve interpersonal skills and how to seek career opportunities.
Dersin tanımı By completion of this course students should be able acquire skills related to new business era, Conducting and managing international meetings, creativity and innovation and effective professional development.

Dersin içeriği
1- Quick review of apprenticeships and corporate world.
2- Formal and informal communication
3- Business ethics (Listening)
4- Business ethics (Listening & practice exercises)
5- Meetings and action points.
6- Creativity
7- Innovation
8- MidTerm Revision
9- Continuing Professional Development.
10- Interviews (Do’s and Don’ts)
11- Interviews (Dress Codes)
12- International presentations.
13- Team presentation by students.
14- Personality
15- Ethics
16- Final exam
17- Final exam
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mesleki temel kavramların ingilizce tanımını yapar
2- Vaka analizi yapar
3- Mesleki terimleri listeler
4- resmi ve gayri resmi iletişimin sorunlarına çözüm önerileri getirir.
5- kara verme aşamasını analiz eder.
6- Mesleki konuları tartışır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 7 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lecturer Materials and notes, Market Leader Bill Mascull
Yardımcı Kaynaklar Online research, Dictionary

Ders ile ilgili dosyalar