Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİMULASYON TEKNİĞİ - I |
Birinci düzey |
RYT 175 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CELALETTİN EROĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CELALETTİN EROĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Radyoterapi uygulanacak hastalarda simülasyonun nasıl yapıldığı ve simülasyonun tedavideki önemi
|
Dersin tanımı
|
Bu dersi radyoterpi1 öğrencilerine 1 sınıf birinci dönemde açılan zorunlu bir derstir.
|
1- |
Simülasyonun tarihçesi
|
2- |
Simülasyon tekniklerine giriş 1.
|
3- |
Simülasyon tekniklerine giriş 2.
|
4- |
Simülasyon tekniklerine giriş 3.
|
5- |
Baş-boyun simülasyonu 1.
|
6- |
Baş-boyun simülasyonu 2.
|
7- |
Baş-boyun simülasyonu 3.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Akciğer simülasyonu 1
|
10- |
Akciğer simülasyonu 2
|
11- |
Meme simülasyonu 1
|
12- |
Meme simülasyonu 2.
|
13- |
Vertebra simülasyonu 1
|
14- |
Vertebra simülasyonu 2
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Simülasyon işleminde dikkat edilmesi gerekli noktaları açıklayabilmeli,
|
2- |
Simülatör cihazı hakkında genel bilgileri sayabilmeli,
|
3- |
Tedavi alanı içerisindeki hassas organları ve bu organların tolerans dozlarının radyoterapideki önemini açıklayabilmeli,
|
4- |
Baş-boyun,vertebra simülasyonunu açıklayabilmek. ,
|
5- |
Akciğer, simülasyonunu açıklayabilmek.
|
6- |
Meme, simülasyonunu açıklayabilmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
|
|
4- |
Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
|
|
5- |
Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
|
|
6- |
Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
|
|
7- |
Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
|
|
8- |
Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
|
|
9- |
Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
10- |
Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
|
|
11- |
Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YOK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
R. Çetingöz, M. Garipağaoğlu, C. Uzal, H. Bilge, Ç. Gökçe, G. Özyiğit, O.G. Yıldız. Temel ve Klinik Radyoterapi.Principles and practice of radiation oncology, Halperin EC, Perez CA, Brady LW. 6. baskı, 2012, Lippincott, Philadelphia. 2. Temel radyasyon onkolojisi. Beyzadeoğlu MM, Ebruli CC. 2008, GATA Yayınları, Ankara.
|
|