Giriş | English
Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLER Birinci düzey MEM 417 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞAHİN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞAHİN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Mekatronik sistemlerde geniş kullanım alanına sahip hidrolik ve pnömatik sistemler, elektrohidrolik ve elektropnömatik sistemlerin hakkında temel bilgiler, devre elemanlarının tanımı, devre kurulumları, simülasyon ve deneysel çalışmalarla pekiştirme.
Dersin tanımı Hidrolik ve pnömatik sistemlerin mekatronik sistemler içerisindeki yeri ve öneminin kavranması, uygulama becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- Hidroliğin temelleri ve prensipler
3- Hidrolik devre elemanları ve seçim/kullanım kriterleri
4- Hidrolik devre kurulumu
5- Pnömatiğin temelleri ve prensipler
6- Pnömatik devre elemanları ve seçim/kullanım kriterleri
7- Pnömatik devre kurulumu
8- Hidrolik ve Pnömatik devrelerin simülasyonu ve Laboratuvar uygulamaları
9- Elektrohidrolik devre elemanları ve seçim/kullanım kriterleri
10- Elektrohidrolik devre kurulumu
11- Elektropnömatik devre elemanları ve seçim/kullanım kriterleri
12- Elektropmömatik devre kurulumu
13- Elektrohidrolik ve elektropnömatik devrelerin simülasyonu ve Laboratuvar uygulamaları
14- Proje sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel hidrolik ve pnömatik, elektrohidrolik ve elektropnömatik devre elemanlarını tanır.
2- Hidrolik devrelerin kurulumunu ve bilgisayar destekli simülasyonunu yapabilir.
3- -Hidrolik bir sistemi, cihazı veya ürünü belirlenen sınırlar ve koşullar altında istenilenleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir.
4- -Pnömatik devrelerin kurulumunu ve bilgisayar destekli simülasyonunu yapabilir.
5- Pnömatik bir sistemi, cihazı veya ürünü belirlenen sınırlar ve koşullar altında istenilenleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı [1] Ay, I., Hidrolik Pnömatik Ders Notları, Balikesir Üniversitesi. [2] Kartal, F., Teknik Okullar için Hidrolik ve Pnömatik. [3] MEGEP (Mesleki Egitin ve Ögretim Sistemlerinin Güçlendirilmesi Projesi),Temel Hidrolik, Temel Pnömatik ve Elektropnömatik [4] Eminoglu, Y., Pnömatik-Elektropnömatik, FESTO Didactic, 2006. [5] Eminoglu, Y., Elektropnömatik, FESTO Didactic, 2006.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar