Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > TARIMSAL KÖKENLİ YENİLENEBİLİR ENERJİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIMSAL KÖKENLİ YENİLENEBİLİR ENERJİLER Üçüncü düzey BSM622 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mesleki ve teknik alanlarda enerjinin doğru yönetimi için ısı transferiyle ilgili hesaplamar, kuramlar, yöntem ve teknikleri tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre ısı transferi proseslerini planlamak, hesaplamak, yürütmek ve değerlendirmek.
Dersin tanımı Ticari ve ticari olmayan enerji kaynakları, alternatif enerji teknolojileri, biyoyakıt ve biyokütle enerji kaynakları.

Dersin içeriği
1- Alternatif yakıtlar ile ilgili genel bilgiler.
2- Biyogaz enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, biyagazın enerji kaynağı olarak motorlarda kullanılabilirliği.
3- Biyokütle enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
4- Biyodizel enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, biyodizelin enerji kaynağı olarak motorlarda kullanılabilirliği.
5- LPG tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, LPG''nin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
6- Alkollerin özellikleri, üretim teknolojisi, alkollerin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
7- Hidrojen enerjisi özellikleri, üretim teknolojisi, hidrojenin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
8- Ara Sınavı
9- Yakıt pilleri tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, yakıt pillerinin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
10- Hidrolik enerjinin tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, alternatif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
11- Güneş enerjissinin tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, alternatif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
12- Rüzgar enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, alternatif enerji olarak kullanılabilirliği.
13- Bor tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, alternatif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
14- Jeotermal enerji tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, alternatif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği.
15- Ülkemizin enerji kaynakları açısından mevcut durumu, geleceğe yönelik beklentiler ve genel değerlendirme.
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Altenatif enerji kaynaklarını anlayabilme ve bundan yararlanabilme becerisi kazanma.
2- Alternatif enerji kaynaklarından biyogaz, biyodizel, biyokütle enerjilerinden yararlanabilme ve yararlanılacak alanları öğrenme ve uygulayabilme becerisi kazanma.
3- Alternatif enerji kaynaklarından alkol, yakıt pilleri, hidrojen ve bor enerjilerinden yararlanabilme ve yararlanılacak alanları öğrenme ve uygulayabilme becerisi kazanma.
4- Alternatif enerji kaynaklarından hidrolik, güneş, rüzgar, jeotermal enerjilerinden yararlanabilme ve yararlanılacak alanları öğrenme ve uygulayabilme becerisi kazanma.
5- Alternatif enerji kaynaklarının tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi ve alternatif enerji olarak kullanım alanlarını öğrenme
6- Yenilenebilir enerji kaynaklarının sürdürülebilir enerji gelişimindeki yaşamsal rolünün ülkelerin enerji politikalarına etkilerini analiz edebilme becerisi kazanma.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çeşitli kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış sunum şeklinde ders notları.
Yardımcı Kaynaklar 1- Alternatif Enerji Kaynakları. Prof.Dr. Mustafa Acaroğlu, Nobel Yayın No: 1253, Teknik Bilimler: 96, ISBN 978-605-395-047-9. 2- Temiz Enerji Kaynakları ve Modelleme İlkeleri. Zekai Şen, Su Vakfı yayınları. ISBN 978-975-6455-41-8. 3- Ekonomik Coğrafya 2, Enerji Kaynakları. Prof. Dr. Hayati Doğanay, Şafak Yayınevi, ISBN 975-8238-04-3. 4- Alternatif Enerji Kaynakları Ders Notları. Prof.Dr. Sebahattin Ünalan, Erciyes Üniversitesi, Makina Mühendisliği Bölümü.

Ders ile ilgili dosyalar