Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I Birinci düzey HEM 512 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİL GÜLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜLKÜ ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli AKTİF YÖNTEM
Dersin amacı İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, - Bakış açısı oluşturmak ve - Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır
Dersin tanımı Sağlıklı ya da iç hastalıklarına ilişkin sorunu olan erişkin bireyin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak kavram ve konuları inceler

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3- Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım
4- Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları
5- Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon
6- Hasta ve Çalışan Güvenliği
7- Ağrı ve Ağrı Yönetimi
8- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları
9- Enteral-Parenteral Beslenme
10- Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları
11- Yaşam Kalitesi ve Özbakım
12- Kronik Hastalıklarda Bakım
13- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar
14- Yapay Zeka ve Hemşirelik Uygulamalarında Rolü
15- Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu)
16- Ara sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilmek
2- Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilmek
3- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilmek
4- Holistik Yaklaşımı açıklayabilmek
5- Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilmek
6- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilmek
7- Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilmek
8- Kronik Hastalıklarda Bakımı ve etik yaklaşımları açıklayabilmek
9- Yaşam Kalitesi ve Özbakımı açıklayabilmek
10- Yapay zeka ve hemşirelik uygulamalarında rolünü açıklayabilmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 8 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 8. Basım. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2023. 2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022. 3. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Farklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2017. 4. Özer S. Olgu Senaryolarıyla İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019. 5. Ünsal Avdal E, Özgürsoy Uran BN: İç Hastalıkları Hemşireliği 500 Soru & 500 Yanıt Sorunlar & Vakalar. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2020. 6. Hinkle JL, Cheever KH. Brunner and Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing, International Edition 15th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2022. 7. Lewis SL, Bucher L, Heitkemper MM. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems - 10th Edition, Elseiver, 2017. 8. Capriotti T. Pathophysiology Made Incredibly Easy!,7th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2024.
Yardımcı Kaynaklar Pubmedde yayınlanan konu ileilgili makaleler

Ders ile ilgili dosyalar