Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I |
İkinci düzey |
HEM 512 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVİL GÜLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜLKÜ ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
AKTİF YÖNTEM
|
Dersin amacı
|
İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak,
- Bakış açısı oluşturmak ve
- Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır
|
Dersin tanımı
|
Sağlıklı ya da iç hastalıklarına ilişkin sorunu olan erişkin bireyin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak kavram ve konuları inceler
|
1- |
Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
|
2- |
Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
|
3- |
Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım
|
4- |
Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları
|
5- |
Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon
|
6- |
Hasta ve Çalışan Güvenliği
|
7- |
Ağrı ve Ağrı Yönetimi
|
8- |
Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları
|
9- |
Enteral-Parenteral Beslenme
|
10- |
Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları
|
11- |
Yaşam Kalitesi ve Özbakım
|
12- |
Kronik Hastalıklarda Bakım
|
13- |
Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar
|
14- |
Yapay Zeka ve Hemşirelik Uygulamalarında Rolü
|
15- |
Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu)
|
16- |
Ara sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilmek
|
2- |
Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilmek
|
3- |
Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilmek
|
4- |
Holistik Yaklaşımı açıklayabilmek
|
5- |
Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilmek
|
6- |
Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilmek
|
7- |
Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilmek
|
8- |
Kronik Hastalıklarda Bakımı ve etik yaklaşımları açıklayabilmek
|
9- |
Yaşam Kalitesi ve Özbakımı açıklayabilmek
|
10- |
Yapay zeka ve hemşirelik uygulamalarında rolünü açıklayabilmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
3
|
8
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
8
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
204
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 8. Basım. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2023. 2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022. 3. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Farklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2017. 4. Özer S. Olgu Senaryolarıyla İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019. 5. Ünsal Avdal E, Özgürsoy Uran BN: İç Hastalıkları Hemşireliği 500 Soru & 500 Yanıt Sorunlar & Vakalar. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2020. 6. Hinkle JL, Cheever KH. Brunner and Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing, International Edition 15th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2022. 7. Lewis SL, Bucher L, Heitkemper MM. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems - 10th Edition, Elseiver, 2017. 8. Capriotti T. Pathophysiology Made Incredibly Easy!,7th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2024.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Pubmedde yayınlanan konu ileilgili makaleler
|
|